Több érdekes kutatás foglalkozott manapság azzal, hogy tanulásra képes mesterséges intelligenciát eresztettek rá videojátékokra, de a Ubisoft arra is próbál megtanítani egy MI-t, hogy segítsen meggyorsítani a játékkészítés folyamatát. Erről nemrég egy érdekes tanulmányt is kiadtak, ami szerint kifejezetten eredményes volt a kutatásuk.
A kiadó egyik munkatársa, lyoni kutatók és a Purdue egyetem egyik szakembere írtak egy összefoglalót, amiben bemutatják az általuk létrehozott rendszert. Eszerint a mesterséges intelligencia valódi tájakból és róluk készült leegyszerűsítő vázlatokból álló példák elemzésén keresztül képes megtanulni, milyen részletekkel kell kiegészítenie az alapvető formákat ahhoz, hogy a végeredmény hihető látványt nyújtson. Így később az esetleges pályatervezőnek csupán néhány vonallal kell megadnia mondjuk egy hegygerinc irányát, a munka maradékát a mesterséges intelligencia végzi el, sőt, még a frissen generált tájak természetes erózióját is képes szimulálni.
Így a jelenleg használt procedurális generálással ellentétben a pályát készítő szakembernek rendkívül nagy befolyása van a készülő tájakra, viszont a véletlenszerű pályákhoz hasonlóan gyorsan, ráadásul viszonylag kevés számítási teljesítmény felhasználásával készíthetnek nekünk felfedezésre váró világokat. Így talán nem fognak belefutni olyan némileg kínos helyzetekbe, mint amikor a Far Cry Primal térképéről derült ki, hogy kínosan hasonlít a negyedik rész helyszínére. A Ubisoft egyébként nemcsak ezen a területen működik együtt kutatókkal, nemrég bejelentették, hogy egyiptológusokkal közösen is dolgoznak egy MI-n, ami meggyorsítaná a hieroglifák lefordítását.