Mindig is tisztában voltunk vele, hogy a GameStar olvasói különleges emberek, hogy az a tehetséges ifjú, akinek a PlayIT Show rendezvényen kiállítva láttuk a zseniális papírmakettjeit szintén minket olvas, az külön öröm számunkra. Most magáról is olvashat kicsit.
Szarvas Zoltán - vagy ahogy többen ismerhetitek Totya Papercraft - már 2009 nyarán belekezdett ebbe a sok figyelmet igénylő hobbiba, ám akkor még a műanyag makettekkel volt elfoglalva, majd a későbbiek folyamán figyelt fel arra a világhálót böngészve, hogy a papírból milyen remek dolgokat lehet alkotni.
Mivel rajongott a Star Wars univerzumáért, úgy gondolta, hogy az első makett a polcán ilyen témájú lesz és megvalósításához egy 2.3 GB-os makettcsomagot szerzett be, amely a jelenlegi 11.3 GB-os gyűjteményének alapját képezte. Őt idézve: "van jó dolog is a torrentben, ha jól használják..."
Az első papírfigura a Star Wars széria egyik legismertebb alakja, R2-D2 másolata volt, melynek a lába is mozgatható és bár nem kevés nehézséget okozott Zolinak az elkészítés, végül mégiscsak belejött és megtanult a különböző eszközökkel olyan maketteket alkotni, mint amilyeneket a mellékelt fotókon is láthattok.
Kezdetben még tapétavágót, egy sima rajztáblát és általános iskolás ragasztót használt, majd később már a kétfajta tapétavágóból, a szikéből, a csipeszből, a normális vágótáblából és a faragasztóból álló eszközkészletével dolgozott, de nagy segítségére voltak a Pepakura Viewer és a PDF Creator nevű programok is. Míg az előbbiben összeszerelési útmutató nélkül tud dolgozni a maketteken, mivel 3D-ben bármelyik elemre rá tud közelíteni, addig utóbbival egy virtuális nyomtató segítségével képes kinyomtatni PDF-ben az elkészült művet.
Persze a papírmakettezők élete nem csak játék és mese: mint ahogy minden új hobbival, a kezdőknek érdemes első körben a legegyszerűbbekkel próbálkozni a garantált sikerélmény miatt, egy nehezebbe ugyanis még a tapasztalt alkotók bicskája is beletörhet.
Így járt egy alkalommal Zoli is, akinek nagyon megtetszett egy World of Warcraft modell, azonban az akkori tudásához mérten nagyon nehéz volt a kivitelezés, a helyzeten pedig csak tovább rontott, hogy olyan helyen nyomtatott, ahol rossz minőségű volt a nyomat. Mindez ahhoz vezetett, hogy a kukában landolt a végeredmény, érdemes tehát tanulni az esetből, fejlődni és odafigyelni a részletekre is.
Ami a tervezést illeti, általánosságban elmondható, hogy minimum hetekben kell mérni egy-egy makett elkészülését, viszont további időrabló tényezőnek számít az, ha valaki a látszódó fehér élekkel is foglalkozni szeretne. Mondanunk sem kell, hogy milyen bonyolult lenne, ha a nulláról indulva az ember saját maga hozná létre a 3D-s modellt, amit később meg szeretne alkotni, éppen ezért Zoli sem próbálkozik hasonlóval, inkább kész maketteket nyomtat ki és azzal dolgozik. Vannak természetesen kivételek is, például Ezio esetében, mikor is megtalálta a világhálón az Assassin's Creed: Brotherhood számszeríj modelljét.
Sok sikert és kitartást kívánunk a továbbiakra, tőletek pedig véleményt kérnénk: hogy tetszenek a papírmakettek? Kedvet kaptatok esetleg hozzá?