Manapság a fiatalokat a legkönnyebben közösségi oldalakon és videojátékokon keresztül lehet elérni: tudják ezt a szélsőséges szervezetek és a hivatalos szervek is. A Vice birtokába jutott dokumentumok alapján az Egyesült Államok hadserege több millió dollárt lett volna hajlandó arra szánni, hogy fiatal felnőtteket és kisebbségek tagjait videojátékokon, influencereken keresztül, valamint e-sport versenyeken, játékos rendezvényeken szólítsa meg és bírja rá a csatlakozásra.
A projektet az elmúlt két év során tervezték végrehajtani, a tervek szerint nagy streamereket kértek volna fel, hogy segítsenek a cél elérésében.
Különösen nagy figyelmet akartak fordítani a 18-24 év közti nők, feketék és spanyolajkúak megszólítására. A Twitch x HBCU Showdown rendezvényre 1 millió dollárt terveztek költeni, de a WWE közönsége is volt annyira érdekes, hogy 675 ezer dolláros büdzsét különítsenek el kifejezetten ennek a célcsoportnak. Terveztek hirdetni a Paramount+-on is. Nem tudni, hogy végül mennyi valósult meg végül az egész tervből.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Szerettek volna az Activision Blizzarddal is tárgyalni, de épp akkortájt pattant ki a zaklatási botrány, így ezt szüneteltették.
Az Egyesült Államok hadseregének saját e-sport-csapata is van, amelyet valódi katonák alkotnak. A Vice megkeresésére azt válaszolták, a hadsereg marketingjének ott kell elérnie a fiatalokat, ahol ők vannak: online.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.