Kilenc évvel a megjelenése után (azóta persze még két konzolgenerációra kiadta a Rockstar) a Grand Theft Auto V minden idők második legnagyobb példányszámban eladott játékának címével büszkélkedhet, már csak a Minecraft előzi meg. Ennek tükrében teljesen mindegy, hogy mikor jelenik meg a GTA VI, biztosak lehetünk benne, hogy az lesz az adott év legfontosabb videojátékos eseménye, függetlenül a konkurenciától.
Nem számított azonban mindig ennyire erős brandnek a Grand Theft Auto, igazából a GTA III, a széria első 3D-s epizódja hozta meg a Rockstar számára a sikert. És pontosan a harmadik rész megjelenését követő időszak volt az, amikor felmerült az ötlet, hogy készülhetne egy GTA-film.
Erről a régi sztoriról Kirk Ewing mesélt a Bugzy Malone's Grandest Game vendégeként, amikor is a széria történetéről beszélgetett Chris Warburtonnal, a BBC Sounds-on futó podcast második adásában. Ewing, aki DMA Design (ez a skót stúdió volt a Rockstar North elődje) több fejlesztőjével is baráti viszonyt ápolt, a GTA III felfutásakor Hollywoodban dolgozott ügynökként. Egy alkalommal éjszakába nyúló beszélgetést folytatott Sam Houserrel egy potenciális filmadaptációról, és Ewing úgy emlékszik, hogy a a Rockstar Games elnöke akkor maga is nyitott volt az elképzelés iránt.
Kevéssel később azonban, amikor Ewing hívást kapott egy Los Angeles-i producertől, aki ajánlatot tett egy mozifilmre, Houser már habozás nélkül nemet mondott. Pedig az illető előre fizetett volna 5 millió dollárt a Rockstarnak, és két húzónevet is bedobott: a néhai Tony Scottot rendezőként, valamint Eminemet főszereplőként.
Ewing úgy véli, hogy Houser akkor gondolta meg magát, amikor ráébredt, hogy olyan médiafranchise van a kezében, ami túlszárnyal bármit, amit Hollywood abban az időben képes lett volna felmutatni. Ti azért megnéznétek egy GTA-filmet, ami nem az 1977-es A nagy autólopás?