Noha már 2021 utolsó hónapjaiban is fokozatosan nőtt az érdeklődés Josh Wardle alkotása iránt, igazán idén kapta fel a média az elsősorban angol nyelvterületen, illetve máshol élő, de angolul beszélő felhasználók körében népszerűvé vált játékot. Az ingyenesen elérhető, böngészőből játszható Wordle sikere természetesen felkeltette azok figyelmét is, akik alkotójával ellentétben gyors meggazdagodást látták benne, ám a másolók nem számíthatnak sok jóra.
Noha a klónok legtöbbje kérészéletűnek bizonyult, mégis akad egy játék, amelyet nem távolítottak el az App Store-ból, ezért amikor a Wordle létezését megneszelő játékosok a keresésére indultak, sokan egy öt évvel korábbi (ez megmagyarázza, hogy miért maradhatott a helyén), ugyanolyan című alkalmazásra csaptak le.
Ennek alkotója, Steven Cravotta először azt hitte, valami hiba történt, hiszen a puszta kedvtelésből összerakott puzzle-játék támogatásával annak idején elég hamar, mindössze pár hónap és nagyjából százezer letöltés után leállt és persze felhagyott a promotálásával is. Ennek hatására az elmúlt négy évben sosem töltötték le naponta egy-két alkalomnál többször, az miután a Wordle-lel foglalkozott a The New York Times, a Wall Street Journal és Jimmy Fallon is, alig hét nap alatt kétszázezer új letöltést regisztrált.
Here’s how a mobile game I built 5 years ago suddenly got blown up by The New York Times, Wall Street Journal, and Jimmy Fallon.
— Steven (@StevenCravotta) January 12, 2022
👇🏼👇🏼👇🏼 pic.twitter.com/aun7YM80p4
Más lehet, hogy ezen a ponton örült volna a "talált" pénznek, ám Cravotta ahelyett, hogy eltette volna, inkább úgy döntött, jótékony célra fordítja. Fel is vette a kapcsolatot Josh Wardle-lel, akivel közösen kiválasztották a tanulási nehézségekkel küzdő fiatalokat támogató Boost! West Oakland szervezetet, amely végül megkapja az app által generált bevételt.