A SEGA által készített Saturn 20 évvel ezelőtt született, és ahogy sokan tartják, 15 évvel ezelőtt meg is halt. Az első PlayStation megjelenése egy pillanat alatt megbélyegezte a konzol sorsát, pedig a Saturn hardveréből is ki lehetett hozni ugyanazt a teljesítményt. Akkor mégis miért állt feje tetejére a világ?
A SEGA Saturn fejlesztésénél a mérnökök számára egyáltalán nem volt fontos a 3D-s megjelenítés, ők egy brutálisan erős 2D-re tervezett gépet raktak össze. Olyan arcade portok futtatására is képes volt, mint a Marvel Super Heroes vs Street Fighter, vagy az OutRun, ami 60 fps-sel jelent meg a képernyőn.
Az első PlayStation és az általa kínált 3D-s lehetőségek persze azonnal átcsábították a játékosokat és a fejlesztőket is, a SEGA pedig hiába alakította át a Saturn architektúráját egy 3D chippel, a bonyolult megvalósítás miatt a fejlesztők közel sem szántak elég időt arra, hogy kihozzák a konzolban rejlő maximális potenciált. A Saturn sokkal szebb időket is megélhetett volna, ha egy kicsit több szeretetet és erőfeszítést kap.
Nektek volt valaha SEGA Saturnotok?