A játékosok lényegében azóta könyörögnek egy filmváltozatért, hogy a legelső BioShock játék 2007-ben megjelent - elvégre ki ne szeretné a vásznon viszont látni Rapture lenyűgöző, de veszélyekkel teli világát? Kéréseik nyitott fülekre találtal, ugyanis a Take-Two Interactive (a 2K Games anyavállalata) 2008-ban bejelentette az együttműködését a Universallal egy adaptációt illetően, amelyet Gore Verbinski hozott volna tető alá. Az évek azonban teltek, és csak nem akart megvalósulni a projekt, közben pedig egymásnak adták a stafétát a filmesek, és megjelent két BioShock-játék is.
Amikor már a legtöbben lemondtak az egészről, a Netflix ledobta az atomot: idén februárban bejelentette, hogy a streaming szolgáltatására fog elkészülni az élőszereplős BioShock film, és augusztusban az is kiderült, hogy Michael Green (Logan, Szárnyas fejvadász 2049) forgatókönyvéből Francis Lawrence (Legenda vagyok, Constantine - A démonvadász) dolgozhat majd rendezőként.
Lawrence most a Collidernek adott interjút, amelyben mesélt a BioShock filmről is. Elmondása szerint a Netflixtől szabad kezet kapott, hogy a saját belátása szerint kezelje az adaptációt:
"Alapvetően én, Cameron [MacConomy, producer] és Michael [Green, forgatókönyvíró] azt csinálunk, amit akarunk, ami nagyszerű. Nagyrészt tényleg hűek maradunk magához a játékhoz, és beszélgetünk róla a Take-Two [Interactive] céggel és Ken Levine-nel."
A disztópikus környezetéről és retro-futurisztikus atmoszférájáról ismert játékról sokan beszélnek szuperlatívuszokban, és a filmváltozat rendezője egyet is ért velük:
"Szerintem ez az egyik legjobb játék, amit valaha is készítettek. Szerintem ez az egyik legkülönlegesebb vizuálisan is a valaha készült játékok közül. A másik dolog, ami mindig is tetszett nekem, hogy nagyon tematikus. Az IP mögött valódi ötletek és filozófiák húzódnak meg, és nagyon-nagyon, nagyon-nagyon átgondolt. Sok játéknak lehet, hogy van egy nagyszerű világa, vagy egy nagyszerű főszereplője, vagy nagyszerű díszletekkel rendelkezik, de nincs meg az az ötletük, nincs olyan súlyuk és mélységük, mint a BioShocknak. A valódi ötletek és filozófiák kombinációja a hihetetlen esztétikával keveredve."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Az is felmerült, hogy mivel az eredeti játék különböző műfajokat kevert, például a horrort is, ez vajon mennyire jelenik majd meg a filmben, milyen irányba indulnak el vele. A válasz sejtelmes volt:
"Nem akarok most túlságosan belemenni, mert még eléggé a folyamat elején tartunk, de semmiképpen nem éreztem, hogy bármilyen módon korlátoztak volna, vagy bármilyen irányba tereltek volna a Netflixnél."
Ez alapján számíthatunk rá, hogy Lawrence-nek nem lesz megkötve a keze Rapture világának megalkotásában, bátran felvonultathat parásabb pillanatokat is, de a Netflix eddig sem arról volt híres, hogy behatárolja az alkotókat ilyen téren, szóval ez nem meglepő.
A rendező elmondta, hogy Green éppen a forgatókönyvön dolgozik serényen, így reális esélyt lát arra, hogy ez lesz a következő filmje, vagyis lehet, hogy előbb jön, mint a Constantine 2.