A reklámok kérdése mindig is érdekes és megosztó téma volt az internetezők körében - először furcsa lehet, hogy bizonyos tartalmak, melyeket korábban megszakítás nélkül fogyaszthattunk, mostanra több reklámot is tartalmaznak. Azt be kell látni, hogy az internetes tartalomgyártók többsége sem ingyen dolgozik, és nem ördögtől való, ha valamicske pénzt is szeretnének látni a munkájukért cserébe. A Twitch azonban most egy olyan döntést hozott meg, mely nézőknél és alkotóknál egyaránt kiverte a biztosítékot.
A platform nemrég tett közzé egy blogbejegyzést, melyben részletezik, hogy új funkcióval kísérleteznek. Ennek lényege az, hogy ha egy tartalomgyártó nem iktat be a közvetítésébe reklámszünetet, akkor a Twitch a stream egy pontján automatikusan megteszi ezt. Az ilyen reklámok nem akasztják meg teljesen a közvetítést, de lenémítják azt és egy kis ablakban játsszák tovább, míg a fókuszt a hirdetés kapja.
Platform controlled mid roll ads on live streams are G A R B A G E pic.twitter.com/KTtLbNHVEs
— henry🇪🇺 (@GottaBeHenry) September 15, 2020
A bejelentést követően rengeteg streamer adott hangot nemtetszésének, mivel szerintük joguk van hozzá, hogy ők döntsék el, szeretnének-e reklámszünetet, és ha igen, mikor. Persze itt nem pusztán a döntési jogról van szó, hiszen sok néző elkapcsol a reklámszünet miatt, nem is beszélve arról, hogy rengeteg ember tartalmába nem illik bele egy véletlenszerű reklám.
Van, aki szerint lehet, hogy éppen öngyilkosságról és annak megelőzéséről van szó, és ha ezt a tartalomgyártó nem tartja helyénvalónak megszakítani egy reklámmal, akkor a Twitchnek sem volna szabad. Ugyanez a helyzet a zenés, beszélgetős vagy ASMR streamekkel.
"Nem mind Overwatchot és Fortnite-ot közvetítünk. Az olyan narratívára építő streamekben, mint a DnD élő közvetítések vagy RPG streamek, 10-30 másodperc szünet teljesen megfoszthatja az embereket a sztoritól, a kontextustól és a beleéléstől."
- írta MontyGlu, aki asztali szerepjátékokat szokott közvetíteni, így első kézből tapasztalja az új döntés hátrányait.
Sokan azt is a képbe hozták, hogy a Twitch minden más platformnál kevesebb részesedést fizet a tartalomgyártóinak a reklámok után, tehát ha esetleg szeretnék őket ösztönözni a reklámszünetekre, akkor azt ennek emelésével tehetik meg, nem pedig az engedély nélkül felugró hirdetésekkel.
A felháborodás ellenére a Twitch egyelőre folytatja a funkció tesztelését, de nem kizárt, hogy ha elegen kongatják meg a vészharangot, akkor visszavonulót fújnak.