Ezer olyan amerikai szülő részvételével készítettek felmérést, akiknek legalább egy 7 és 12 év közötti gyermeke van, és a gyermek hetente legalább egyszer játszik videojátékokkal. Az eredmény alapján elsősorban két okból néznek játékvideókat YouTube-on és Twitchen: egyrészt azért, hogy saját képességeiket fejlesszék, másrészt pedig a tartalomgyártók személyisége miatt.
A SuperData tanulmánya szerint a 10 és 12 év közötti kamaszok 78 százaléka, míg a 7 és 9 év közöttiek 67%-a néz játékvideókat. A megkérdezettek 33%-a játszott a Roblox-szal, 26%-uk a Fortnite-tal, 24%-uk pedig a Minecrafttal. Ami a platformokat illeti, a tablet volt a legnépszerűbb eszköz a fiatalabb játékosok körében (a 7-9 évesek 55%-a használta), az első helyről pedig egy hajszállal csúsztak csak le a konzolok (54%) ugyanebben a korkategóriában. A 10-12 év közöttiek elsősorban a konzolok iránt érdeklődtek (76%), a legkevésbé népszerű pedig a PC volt: a fiatalabbak mindösszesen 33 százaléka használta, míg a pár évvel idősebbek 28 százaléka.
Amikor a szülőktől megkérdezték, hogy milyen módon adnak gyermekeiknek pénzt videojátékra, akkor 35 százalékuk azt mondta, hogy ajándékkártyával, 33 százalékuk a zsebpénzre esküszik, 29 százalékuk ajándék képében pénzeli csemetéit. Természetesen nem maradhatott ki a bankkártya sem: a felmérésben résztvevő szülők 23%-a kapcsolta kártyáját egy szülői fiókhoz, 17%-a egyenesen a gyerkőc fiókjához, 20%-a pedig egyáltalán nem ad pénzt videojátékokra.
Szerencsére az ezer résztvevő nem látta tragikusnak a videojátékokat: a szülők 87 százaléka egyetértett azzal, hogy a játékok lehetnek oktató jellegűek is, 82 százalékuk egyetértett abban, hogy inspirálhatják a gyermekek kreativitását, 65%-uk szerint pedig javíthatják a szociális készségeket. Mindezek ellenére 75%-uk még mindig aggódik az ifjoncok online biztonsága miatt, és a résztvevők több mint a fele azt mondta, hogy gyermekeik túl sok időt töltenek játékkal.
Nektek mik a tapasztalataitok?