A brazil külügyminisztérium, az ApexBrasil és a Brazil Games exportprogram együttműködésében idén már másodszorra rendezték meg a Brail Games Weeket, ezúttal szeptember 26. és 29. között. Az esemény legfőbb célja az volt, hogy Brazília felhívja a figyelmet az országban készülő ígéretes játékokra és azok fejlesztőcsapataira, akiknek soraiban nagy potenciállal rendelkező munkatársak vannak, törekvéseiknek pedig a statisztikák szerint látványos eredményeket köszönhetnek.
Ez nem meglepő, hiszen a nemrégiben elkészült játékipari jelentés rámutatott, hogy a brazil játékpiac az elmúlt években jelentős növekedést ért el: Brazíliában a digitális játékokból származó becsült bevétel 2021-ben meghaladta a 2,3 milliárd dollárt, a becslések szerint a lakosság közel 75%-a gyakran játszik videojátékokkal. Az is kiderült, hogy az országban jelenleg 1009 fejlesztőstúdió működik, ami 169%-os növekedést jelent 2018-hoz képest: akkor még csak 375 csapat létezett.
Az Epic sem maradhatott ki
Hogy a nemzetközi vállalatok mekkora lehetőséget látnak a helyi szakemberekben, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy idén tavasszal négy cég is komoly megállapodást kötött: az Aquiris Game Studióban (Horizon Chase Turbo) az Epic Games látta meg a potenciált, a Rogue Snail (Relic Hunters Legend) a Gearbox Software-nek köszönhetően merészkedhetett ki a globális piacra, a mobiljátékokra szakosodott Oktagon Gamest és a különböző projektekbe bedolgozó PUGA Studiost pedig a Fortis Games, illetve a Room 8 vásárolta fel, amivel komolyabb jövő elé nézhetnek.
A Brazil Games Project koordinálásának köszönhetően pedig a brazil csapatok olyan nemzetközi rendezvényeken vehettek részt csak ebben az évben, mint a GDC, a gamescom, az XDS és a Kidscreen. Az Abragames (Brazil Játékvállalatok Szövetsége) elnöke, Rodrigo Terra szerint a nagy kiadóknak nyújtott szolgáltatások egyik feltörekvő és legígéretesebb országa az övék, legyen szó akár animációkról, átvezetőkről, hangokról, portolásról, motion capture-ről, vizuális effektekről, felhasználói felületről vagy egyéb munkákról. Az idei XDS jelentése is megerősítette, hogy Brazília a külsős fejlesztési szolgáltatások szempontjából a legígéretesebb régió.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Özönlenek a játékok
A Brazil Games Week is igyekezett rájuk irányítani a reflektorfényt, így a BIG Festival keretében harminc helyi játékfejlesztő projektjét mutatták be, amiket a résztvevők ingyenesen kipróbálhattak, valamint a 21 kategóriában nyertest hirdető díjátadóról sem távoztak a honi alkotók üres kézzel. A szerep- és sportjátékokat ötvöző Dodgeball Academiáé a legjobb gameplay (Picket Trap); a legkiválóbb mobilcím titulusát a Wish Us Luck (Black Moluska) érdemelte ki; a The Adventures of Captain Cotton a Crenix Games-től a legjobb gyermekeknek szánt játék lett; a Beliche Voador (Plot Kids) a legnagyobb hatású alkotásnak bizonyult az oktatás kategóriában; a No Place for Bravery (Glitch Factory) képében a legjobb brazil játékot tisztelhetjük.
A kiemelt címek közül sok illusztris partnerhez kapcsolódik, hiszen a Dodgeball Academiát a Humble Games karolta fel, a Relic Hunters Rebels-t a Netflix adja ki, a Wolfstride névre hallgató kaland-RPG-t pedig a Raw Fury vette gondozásba. Ha hallottatok már olyan videojátékokról, mint az Out of Space (Behold Studios), a Bid Wars (By Aliens), a Spacelines from the Far Out (Coffeenauts), a Gravity Heroes (Electric Monkeys), a Cobra Kai 2: Dojos Rising (Flux Games), a PSG Football Freestyle (Hermit Crab Game Studio), a Gunstars (Monomyto Studio), a Looney Tunes World of Mayhem (PUGA Studios) vagy a Laster Storm - VR Team Arena (Venturion), azok mind brazil fejlesztések. Az alábbi videóval belenézhettek a legérdekesebb darabokba:
A PlayStation támogatásával
A Brazil Games Week programjai között helyet kapott egy panelbeszélgetés külföldi projektekbe beldolgozó fejlesztőcsapatokkal, a brazil stúdióba befektető globális szereplőkkel, valamint a PlayStation Indies Initiative vezetője, Shuhei Yoshida és a Final Fantasy széria egyik alkotója, Takashi Tokita is beszélt a lehetőségekről. Yoshida speciális üzenettel is készült, kihangsúlyozva az esemény fontosságát, valamint elmondta, hogy számos koncepciót vázoltak fel neki, és alig várja, hogy ezeket a terveket felkarolja a világ valamelyik kiadója és megvalósulhassanak.
A brazil játékfejlesztés pedig 2023-ban sem fog lassítani, sőt még jobban rákapcsol: a hazai fejlődés mellett olyan kiemelt régiókra összpontosít majd elsősorban, mint Kanada, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Portugália, de olyan gyorsan növekvő piacokat is tervez megcélozni, mint Japán, Németország, Spanyolország és Finnország. Ebből pedig minden játékos csak profitálhat.