Nemrég készült egy király visszatekintés a '90-es évek gamer kultúrájára, de ebben a készítők még a korszak kényelmetlenségeit is nosztalgia-szemüvegen keresztül mutatták be nekünk. Pedig az ezredforduló előtti utolsó évek néhány nagyon furcsa dolgot is produkáltak, amik közül visszatért egy kép, hogy kísértsen minket.
Az alábbi csoda egy amerikai, a játékos tanulást segítő szoftverek és interaktív könyvek készítésével foglalkozó cég, a The Learning Company katalógusából származik. A 1991 őszi felhozatalt bemutató kiadvány készítői viszont kicsit talán túldramatizálták, milyen jó a képernyőn futó játék (vagy gamifikált oktatási szoftver, ha pontosak szeretnénk lenni), vagy csak rosszul emlékszünk és tényleg olyan durva volt ez a korszak, ahogy a Strafe készítői látják. Bárhogy is, nézzétek az összképet, aztán vesszünk el együtt a részletekben:
Csak néhány részletet hadd emeljünk ki, kezdve mondjuk a háttérben lévő sráccal, akit már teljesen kiütött a "tanulás". Hiába, minden buliban körbeadják a matekfüzetet egy adott ponton, és van, akit kiüt a cucc.
És vajon mi történik a képernyőn, ami miatt az asztalnál ülő gyerek szemei Total Recall-szerűen duzzadnak? Mintha a gép szívná el a lelkét, minden szülő rémálma valóra válik éppen?
És a mögötte kapaszkodó srác is ugyanazt a tripet nyomja most?
A kép egyértelmű hőse egyébként a lány, akit önfeledt mosolyra késztet az, amitől a többiek épp most kaptak infarktust. A csajok keményebb gamerek, jobb tanulók, tessék megbarátkozni vele.
Szintén figyelmet érdemel a csíkos pólós srác, aki metálénekes pózba vágja magát, miközben az alatta fekvő zöld ruhás lány a saját pulzusát tapintva teszi fel a kérdést magában, hogy vajon él-e még.
Ha bárkinek van tippe arra, hogy mit is ábrázol pontosan a fenti csoportkép, ne tartsa magában, ossza meg velünk kommentben.