Kína még 2021-ben üzent hadat a saját játékiparának, amikor a fiatalok játékfüggőségének visszaszorítására hivatkozva drasztikusan lecsökkentette az új címek megjelenésére vonatkozó engedélyek kiadását, valamint heti 3 órában maximalizálta a 18 év alatti gamerek hozzáférését.
A drákói regulák betartatásáért maguk a kiadók és fejlesztők felelnek, amelyek olyan hathatós módszerekkel igyekeznek teljesíteni a totalitárius állam elvárásait, mint az arcfelismeréses bejelentkezés. Az "ördögűzésnek" pedig meg is lett az eredménye: az online játékok szabályozásáért felelős Országos Sajtó- és Kiadóhivatal (NPPA) novemberben közölte, hogy az érintett kiskorúak 75%-a alkalmazkodott az új keretekhez, az 1,4 milliárdos lakosságú országban pedig ezzel meg is szűnt a játékfüggőség problémája.
Azóta úgy tűnt, hogy az állam enged a szigoron, 2023-ban ugyanis már 175 új játék kapott megjelenési engedélyt, miközben korábban 9 hónapon át egyetlen címnek sem adott zöld utat az NPPA. A jelek szerint azonban a gamerek hiába számítottak az enyhülésre, nemrég ugyanis egyértelmű jelzést kaptak a korlátozások érvényben maradására.
A Kínai Audio-Video és Digitális Kiadói Szövetség (CADPA) egy félhivatalos szervezet, amely névleg a kínai játékipar szereplőit hivatott képviselni, ám ahogy odaát minden, úgy ez is szoros összefonódásban áll az államgépezettel. Így aztán üzenetértékűként fogható fel, hogy a CADPA nemrég tartott konferenciáján a szervezet főtitkára, Ao Ran látványosan kiállt a szigorú szabályok fenntartása mellett.
"A kiskorúak védelme hosszú távú és alapvető munka. A társainknak határozottan végre kell hajtaniuk a szabályozó hatóságok követelményeit [...] és fel kell tárniuk az olyan technikai eszközökben rejlő lehetőségeket, mint például az arcfelismerés."
- mondta Ran a South China Morning Post beszámolója szerint, egyben azt is kijelentve, hogy az iparágnak "tovább kell javítania a védelem szintjét" és "meg kell erősítenie" a vonatkozó intézkedéseket. Magyarán az állam nem tekinti befejezettnek a munkát, ami persze nem is különösebben meglepő, hiszen várható volt, hogy a politika tartós változást szeretne elérni a kiskorúak és a videojátékok viszonyában.
Az igazán érdekes kérdés ezért az, hogy vajon milyen további szigorításokra számíthat a 18 év alatti célközönség, de a főtitkár szavai alapján mi elsősorban még hatékonyabb biometrikus azonosítási módszerek bevezetésére tippelünk, melyekkel nehezebb lesz megkerülni a heti 3 órás limitet.