A múlt hét óta érhető el az Unreal Marketplace-en, pontosabban az Unreal Engine 4.26-hoz az Nvidia DLSS pluginje, tehát a fejlesztők most már szélesebb körben is bevethetik játékaikban a Deep Learning Super Sampling technológiát.
Bár kétségtelen, hogy inkább a ray tracing a GeForce RTX kártyák felkapottabb kifejezése, a DLSS, annak is a 2.0-s verziója egy talán sokkal izgalmasabb innováció. Kaci a PC World online hasábjain járta körbe részletesebben a mesterséges intelligencia vezérelte, magas képkockaszámot biztosító, akár 4K-ig vagy 8K-ig futó felskálázás titkait, mellyel a natív módszerhez képest simán megduplázható vagy triplázható a játékteljesítmény.
Idáig csak korai hozzáférési programban volt elérhető az Nvidiától a DLSS, most viszont, hogy már nem kell használatát külön kérvényeznie a fejlesztőknek, minden bizonnyal egyre több játékban megtalálhatjuk majd. Az elmúlt hónapokban olyan címek támogatják a DLSS-t, mint a Cyberpunk 2077, a Death Stranding, a Call of Duty: Black Ops Cold War vagy a The Medium, de a közeljövőben például a Nioh 2 vagy a Call of Duty: Warzone is meg fogja kapni.
Az AORUS GeForce RTX 3070 MASTER 8G videokártyáról szóló tesztünkben videós formában is érintettük a DLSS technológiát: