Az Iron Lung című indie horror még tavaly jelent meg, és igazából nem vert túl nagy hullámokat, ám a napokban a játékot fejlesztő David Szymanski meglepődve látta, hogy a Steam boltjában elkezdett megugrani az eladások száma. Az ok természetesen a Titan tengeralattjáró eltűnése, amely napok óta lázban tartja a világot. A kisméretű járműben öten indultak el a Titanic roncsait megnézni. Az utasok között ott van Hamish Harding és Shahzada Dawood milliárdosok, utóbbi fia, Suleman Dawood, illetve Paul-Henry Nargeolet francia Titanic-szakértő és Stockton Rush, a merüléseket szervező OceanGate vezérigazgatója.
A helyzet nem túl rózsás: cikkünk írásának pillanatában legfeljebb pár órára elegendő oxigén maradhatott a Titan fedélzetén. Ha a tengeralattjáró az Atlanti-óceán fenekén fekszik, akkor az utasok sorsa gyakorlatilag megpecsételődött: még ha meg is találnák a járművet, annak felszínre hozása több órát is igénybe vehet, így minimális az esélye, hogy élve előkerüljenek. Az oxigén mennyisége még akkor is problémás lehet, ha a Titan nem süllyedt el, hanem valahol az óceán felszínén hánykolódik, a hermetikusan lezárt, csakis kívülről nyitható kabinba ugyanis nem jut be levegő.
A tengeralattjáró konstrukciójával kapcsolatban több probléma is felmerült: az expedícióra vállalkozókkal ezért egy dokumentumot is aláírattak, amely szerint egy nem megfelelően tesztelt, engedélyekkel nem rendelkező tengeralattjáróval indulnak útnak, amelyet egyébként egy körülbelül 30 dolláros Logitech-kontrollerrel lehet irányítani.
A tragédia - jelen pillanatban - elkerülhetetlennek tűnik, éppen ezért rendkívül morbid, hogy hirtelen megugrott az érdeklődés az Iron Lung iránt. A horrorjátékban ugyanis elég hasonló szituációba kerülnek a játékosok: egy idegen bolygó egyik tengerében kell lemerülni egy tengeralattjáróval, amely aztán bajba keveredik.
This feels so wrong pic.twitter.com/SMAKC6sOfH
— David Szymanski (@DUSKdev) June 21, 2023
Az Iron Lungot a leginkább rémálomba illő dologra alapoztam, amit csak ki tudtam találni. Most pedig, hogy tudom, hogy valódi emberek kerültek hasonló helyzetbe, ez elég rémisztő
- mondta Szymanski, aki a Twitter-oldalán meg is osztotta a Steam eladási grafikonját, amelyen látható, hogy az elmúlt napokban megugrott az érdeklődés a játék iránt. A fejlesztő annyit írt a tweet mellé: "ez nagyon rossz érzés".