Néha úgy érezzük, kedvenc karaktereinknek lelke van, valós személyként tekintünk rájuk, akikkel játékonként eltérő a kapcsolatunk. Ideális esetben azt érezzük, hogy együtt éltünk át epikus kalandokat, érzelmi kötődés alakul ki köztünk, sokszor úgy beszélünk róluk, mint egy régi barátról.
Ma már könnyű dolguk van a játékfejlesztőknek, hiszen a technológia és a játékmenet megengedi, hogy a karakterek rengeteg érzést közvetítsenek, önálló gondolataik, cselekedeteik legyenek, amelyek színesítik a karakter jellemét, de ez nem volt mindig így. 10-15 évvel ezelőtt még nem volt ennyi szabadságuk, de már ekkor is megpróbáltak egyedi, általában vicces dolgokkal előállni.
Egy karakter igazi énje általában akkor jön elő, ha nagyon sokat piszkáljuk, vagy hagyjuk unatkozni. Előbbire jó példa a Warcraft 3, amelyben az egyes egységek hihetetlenül fel tudtak háborodni, ha megállás nélkül kattintgattunk a fejükre. Unatkozó karakterek több játékban is előfordultak, mindannyiszor valami mókás dologgal múlatva az időt, amíg a játékosnak épp más dolga akadt. Bár manapság ez már nem annyira jellemző, néhány évvel ezelőtt még elég sok helyen előfordultak ilyen animációk. Egy videós most összegyűjtötte a legjobbakat, amikkel az elmúlt években találkozhattunk.
Nektek melyik a kedvencetek?