A hónap egyik nagy híre, hogy a Codemasters megszerzéséért folyó versenyből az Electronic Arts került ki győztesen, 1,2 milliárd dolláros ajánlatával lepipálva a Take-Two által kínált 973 millió dolláros összeget. Az EA által korábban bekebelezett, de később szélnek eresztett stúdiók (pl. Westwood, Origin) miatt a fejlemény hallatán sokan már előre temetik a briteket, miközben a vállalat terveiről eddig semmit sem tudtunk.
Nemrég viszont egy befektetőkkel tartott megbeszélésen úgy nyilatkoztak a cég képviselői, hogy a jövőben évenként szeretnének új versenyzős játékkal előállni, amihez a Codemasters felvásárlása lehet a kulcs. Az üzlettel ugyanis az EA a Need for Speed és a Burnout mellett már a Dirtöt, a GRID-et, a Project Carst és az F1-sorozatot is kapun belül tudhatja.
Más kérdés, hogy vajon mennyire lesz ez jó nekünk, hiszen az Electronic Arts az elmúlt években még a Need for Speeddel sem igazán tudott zöld ágra vergődni. A szériát jelenleg a Criterion gondozza, korábban pedig a Ghost Games próbálta gatyába rázni, de az átütő kritikai sikerek elmaradtak. Egyes spekulációk szerint később akár a Codemasters is besegíthet a jobb sorsra érdemes sorozat fejlesztésébe, de az üzlet egyelőre le sem zárult, így nagyon korai még ilyen találgatásokba bocsátkozni.
Az EA ugyanakkor nem csak az aszfaltszaggató mókák kapcsán számít a Codemastersre, mivel a megbeszélésen arra is céloztak, hogy a felvásárlás a sportos címek műfajában is új lehetőségeket nyithat. Konkrétumokat sajnos nem tártak a befektetők elé, viszont a cég nemrég jelentette be, hogy a 2013 óta tartó szünetet feloldva a jövőben ismét jelentkeznek egy olyan játékkal, ami az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendő egyetemi futballra koncentrál.