Hirdetés

Milyen lenne egy igazi autóból készített szimulátor a szobádban? Ez a magyar srác megcsinálta!

|

KoryanDaniel igazán egyedi koncepcióval állt elő, amiről örömmel mesélt a GS-nek is.

Hirdetés

Elég extra versenyzős setupokat láttunk már az évek során, amik szinte kivétel nélkül arra törekedtek, hogy a lehető legvalóságosabb vezetési élményt adják vissza kedvenc versenyjátékunk valamelyikében. Elég nehéz tehát már újat mutatni ezen a téren, azonban mindig jön valaki, aki megpróbálkozik a lehetetlennel és előrukkol egy teljesen váratlan megoldással. Például egy igazi autóval.

Dani (KoryanDaniel) egy Hyundai Tiburont alakított át egy pilótafülkévé, amit aztán elhelyezett a saját szobájában. Igen, konkrétan egy valódi autóból húzott fel egy teljesen működőképes cockpitet. Minket már maga az alapkoncepció is elragadtatott, de amikor megláttuk képeken, majd nem sokkal rá mozgásban a szettet, akkor ezt nem hagyhattuk annyiban.

Hirdetés

Nézzétek meg az egyik videóját erről:

@koryandaniel I love lego. Watch how reborns. #lego #build #car #sim #simulator #coupe #assettocorsa #arduino #metal #reborn ♬ eredeti hang - KoryanDaniel

Ahogy a social médiában elkezdett felfutni a munkája, felkerestük Danit, akit az autókról, a setupról, és az ahhoz kapcsolódó érdekességekről faggatunk kicsit.

GS: Hogy jött az autós szimulátor ötlete, illetve miként kötődsz az autókhoz, versenyjátékokhoz?

Dani: Az autóból épített szimulátor mindig is egy nagy álmom volt, bár igazából sokkal inkább egy bakancslistás tervnek nevezném. A Hyundai Tiburon pedig gyerekkorom egyik kedvenc autója volt, természetesen hála a Need For Speed Underground 1 és 2-nek. Még a mai napig is szeretem a Tiburont, de ha legnagyobb vágyaimról és az álomautómról beszélünk, akkor az egy MK4 Toyota Suprában testesül meg.

GS: Úgy láttuk külföldön eléggé felkaptak, de nálunk még nem sokan foglalkoztak a témával...

Dani: A TikTok egyébként nagyon tud pörögni és könnyen felkapnak bizonyos tartalmakat, itt karolta fel az algoritmus is az egyik videómat, amit mostanra már több mint 8 millióan láttak. Viszont ekkor ez sajnos nagyon sokakat teljesen félrevezetett. A legtöbben nem értették, hogy a videó pusztán szórakoztató jelleggel készült és az a bizonyos "Mátrix" jelenet arra akart utalni, ahogy éppen belépek egy olyan világba, ami nem a valóság. Eddig egyébként a TheVR-os srácokhoz sikerült bekerülnöm, ott egy setup review videóban szerepeltem, valamint a napokban egy másik nagyobb Youtube-csatorna látogatja majd meg a riget.

GS: Visszakanyarodva kicsit a Tiburonhoz. Milyen volt amíg az utakat jártad vele? Már ekkor is egy igen szép kort megélt járgánynak számított.

Dani: A meghibásodás egyáltalán nem jellemző erre az autóra. Műszakilag az egyik legmegbízhatóbb járgány volt, ami nálam járt, nem mellesleg a Hyundai többi modelljével is ez volt a tapasztalatom (nyilván ez mostanra az újabb "downsizing" és tervezett elavulás dologgal már náluk is változott). Egy dolog van viszont, amit kiemelnék, a rozsdásodás. Az alváz például már akkor is rozsdás volt, amikor megvettem. Négy év alatt odáig fajult a dolog, hogy már a műszakin sem engedték át. Így jött a döntés, hogy akkor belőle csinálom majd meg a cockpitet is.

GS: Mit gondolsz, egy ilyen setup után lehet még tovább fokozni a versenyszimulátoros rigeket?

Dani: Azt látom, hogy mostanában itthon is sokan próbálkoznak minél autóhűbb rigek építésével, de nemzetközileg is megfigyelhető a növekvő tendencia. Ennek értelmében egyre többen jutnak el a komplett autókig, de még így is nagyon sok a hiányosság. Arra leszek majd kíváncsi, hogy mikor jelenik meg az első haptikus komplett autós szimulátor, amit nekem sajnos már nem sikerült megvalósítanom, elsősorban a helyhiány és a szerkezet stabilitása miatt. Ez egyrészt ugye abból adódik, hogy az autó hosszában ketté lett vágva, hiszen csak így fért be a szobába, másrészt pedig az autó tömegéből kifolyólag nem olcsó mulatság az ilyen, a legkisebb teherbírású (ami ehhez nem lenne elég) D-Box G5 is 4-5 millió forintba kerül.

Dani egyébként még azt is megoldotta, hogy az autóban található legtöbb elem, gomb és kar is működőképes legyen a játékokban. Tényleg elképesztő, de hibátlanul működnek:

  • Az ablak és tükör állító gombok az ajtóban
  • Az összes gomb a műszerfalon
  • A kormánykapcsolók (mind a 11 különböző funkcióval)
  • A duda (ami kapott még két extra gombot is)
  • A gyújtáskapcsoló
  • A kilométeróra és a fordulatszám mutató (ehhez érdekesség, hogy a játékokban megtett kilométereket hozzá számolja az autó által korábban megtett kilométereihez)
  • A rádió, mint a PC hangrendszere
  • A beltéri és az ajtó világítás
  • A klíma panel
  • És még az autó gyári kézifékje is
A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

GS: Elképzelni is nehéz, hogy miként állhat össze és működhet stabilan egy ilyen komplex setup. Nagyjából el tudod mondani, hogy mik a főbb elemei?

Dani: A kormányzást egy Thrustmaster TS-XW bázis biztosítja az autó kormányoszlopán és a kormányán keresztül. A pedál sor egyelőre a bázishoz kapott T3PA-ból lett kialakítva, míg váltó pedig egy 7+1 sebességes USB-s típus. Így néz ki most nagyjából a setup, ha ennél jobban belemennék, az már elég bonyolult lenne.

GS: Azt már a videóidban is láttuk, hogy folyamatosan fejleszted, csinosítgatod a riget. Mik a legnagyobb terveid a jövőben ezzel kapcsolatban?

Dani: Jelenleg a legnagyobb tervek között szerepel az, hogy körbe projektorozzam az autót, és így valóban megkapjam a 360, vagy legalábbis a közel 360 fokos játékteret, ezzel még immerzívebbé téve az élményt.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)