Hirdetés

Mikrotranzakciós bálna lenne a repbulikánusok sztárpolitikusa?

|

Ted Cruz bevallotta, hogy játék közben olykor-olykor neki is kinyílik a pénztárcája.

Hirdetés

Némi túlzással élve most ismét áll a bál a játékon belüli vásárlások, vagyis a mikrotranzakciók körül, miután a Diablo: Immortalba egy egészen agresszív rendszert sikerült beépíteni, amely a műfaj összes trükkjét felvonultatja, cserébe viszont iszonyú szűkmarkúan méri az értékes lootot.

A közönség kevésbé hangos részét azonban ez nem igazán zavarja, hiszen a sokat szidott free-to-play modell valósággal ontja magából a pénzt, amiben a jelek szerint az egyik közismert amerikai politikusnak, a 2016-os republikánus elnökjelöltségért is versenybe szállt Ted Cruznak is lehet némi szerepe.

Hirdetés

A texasi szenátor ugyanis nemrég a Michael Knowlesszal vezetett podcastjében, a Verdict with Ted Cruzban beszélt arról, hogy maga is gamer, s habár nem kedveli a játékon belül megvásárolható tárgyakat, olykor-olykor mégis elgyengül a mikrotranzakcióktól.

"A videójátékokat úgy tervezték, hogy függőséget okozzanak. Nos, valamennyire én is gamer vagyok, habár nem vagyok olyan játékos, mint a hardcore Twitch streamelők, és nem játszom a masszív többjátékos címeket sem... Nem szeretem, amikor játékon belüli tárgyakat lehet vásárolni, és úgymond erősebbé tenni a karakteredet, vagy előnyökhöz jutni velük.

Most bevallom, némely játékokkal játszva néha megveszem [a miktrotranzakciós javakat], mert sokkal szórakoztatóbb, ha hirtelen a karakterednek sokkal több nagyszerű cucca van, amit amúgy fél évig, vagy egy évig tartana felhalmozni. Szóval néha, oké, elköltök 20 dolcsit, és veszek mondjuk egy kincsesládát tele érmékkel, mert aztán elkölthetem őket, hogy menő dolgokat szerezzek."

A 20 dolláros (kb. 7500 forint) csomagok emlegetéséből ítélve Cruzt nem éppen a 0,99 centes akciós ajánlatok szokták elcsábítani, így a podcast után egyesek bálnának, vagyis olyan felhasználónak nevezték a politikust, akik józan érvekkel nehezen indokolható összegeket áldoznak az ingyenes játékokra. Mi nem ugranánk egyből erre a következtetésre, hiszen valószínűleg sosem fogjuk megtudni, hogy valójában mennyit költ a szenátor, azzal viszont talán szerzett néhány jó pontot a kritikusainál, hogy beszélgetés egy másik részében kijelentette, hogy nagyon rossz ötletnek tartja a gyerekeket célzó loot boxokat.

Ha mélyebben is érdekel a mikrotranzakciók háttere, az üzleti modell történetét ebben a cikkben, a free-to-play műfaj lehúzós pszichológiai trükkjeit pedig ebben a videóban dolgoztuk fel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)