Hirdetés

Miért elnéző a Twitch a Cyberpunk 2077-tel és büntet másokat a meztelenségért?

|

Úgy fest, hogy bizonyos esetekben a Twitch kész rugalmasabban kezelni saját szabályzatát és kivételt tenni.

Hirdetés

Nem titok, hogy a The Witcher-trilógiához hasonlóan a Cyberpunk 2077 is okkal kapott a korhatárbesorolásért felelős szervezetektől olyan plecsniket, amelyek egyértelművé teszik, a CD Projekt Red nagykorú játékosoknak szánta alkotását. Persze nincsenek illúziónk azt illetően, hogy fiatalabbak is kipróbálják, hiszen annak idején mi is előbb töltöttük be a Duke Nukem 3D-t, mint a 18-at.

A kis- és fiatalkorúak közül sokan azonban ahelyett, hogy játszanának, inkább streameket néznek, mert számukra ez a rokonszenvesebb megoldás, vagy pedig tudni szeretnék, hogy mire számítsanak, mielőtt megveszik a Cyberpunk 2077-et, esetleg karácsonyra ezt kérik ajándéknak.

Hirdetés

Márpedig a Cyberpunk 2077 bővelkedik felnőtteknek szánt tartalmakban, ugyanis az erőszak explicit ábrázolásmódján, a dohánytermékek, alkoholos italok és különféle narkotikumok fogyasztásán túl nem kevés figyelem irányul a szexualitásra. Night City-szerte gigantikus kijelzők és plakátok hirdetnek pajkos termékeket és szolgáltatásokat, a testiség árucikként kezelése pedig nem idegen a forrásmű, Mike Pondsmith asztali szerepjátékától sem.

Ezek miatt - no meg a játékban saját szemszögből bemutatott aktusok és nem utolsósorban a karaktergenerálás okán - szinte elkerülhetetlen, hogy a játékos vagy néző fedetlen keblekkel és pőrén hagyott nemi szervekkel találkozzon. Igaz ugyan, hogy éppen a CDPR streambarát felfogása miatt jelentős részük eltüntethető, ahogy a jogdíjas zenék is kikapcsolhatók, de számos streamer figyelmen kívül hagyta a lehetőséget, másokat pedig csupán készületlenül ért a dolog, így aztán megesett, hogy bevillant egy s más élő adásban.

És igazából ezen a ponton válik érdekessé a történet, mert a korábbi gyakorlattal ellentétben most nyoma sem volt a Twitch szigorának, senkit sem büntettek meg, függesztettek fel, tettek lapátra ezért. Holott a szabályozás egyértelműen fogalmaz.

Többen is úgy gondolják, hogy a Twitch bort iszik és vizet prédikál, köztük Robert Yang játékfejlesztő, akinek alkotásai egy jól behatárolt fogyasztói rétegnek szólnak.

Ilyen például a beszédes című Cobra Club is, amelyben az iparági sztenderdeknél nagyobb arányban fordulnak elő hímtagok, és emiatt bizony szerepel a Twitchről kitiltott játékok indexében. Yangnek nem az a baja, hogy a Cyberpunk 2077-től olyan messze áll a szemérmesség, mint Makó Jeruzsálemtől, hanem hogy a Twitch képmutató és következetlen, őrá független meleg dizájnerként minden szabály vonatkozik, a kasszát robbantó AAA játékok stúdióira pedig egy sem. Igaza van? Ennek eldöntését rátok bízom.

Meggyőződése, hogy senki sem azért nézi a Cyberpunk 2077 streameket, hogy újabb unalmas lövöldözéseket lásson, hanem mert a játék a hozzá hasonló LMBTQ dizájnereket, akik alkotásaikba szexuális tartalmakat és intimitást visznek, egyszerűen félresöpri, teret nyitva a konzervatív, kizsákmányoló politika propagálásának. Ezt azért már vitatnám, hiszen ahogy CDPR kezeli a témát, az minden, csak nem hagyománytisztelő/földhözragadt/maradi/bigott (a nem kívánt jelző törlendő).

Yang kritikájának célpontja mindazonáltal nem a fejlesztőstúdió és a kiadó, hanem a Twitch és annak gyakorlata, amit szerinte túlszabályozás, gyávaság és a transzparenciától való félelem jellemez. A platform szóvivője úgy fogalmazott, hogy addig nincs semmi baj, amíg stream közben a játékosok nem töltenek indokolatlanul sok időt a karaktergenerálás specifikus részével, a meztelenséget vagy más szexuális tartalmakat mutató jelenetekkel.

Emlékeztetett továbbá arra, hogy azokat a szexuális tartalmú játékokat tették tiltólistára, amelyek a nemiségre fókuszálnak, és elsődlegesen e köré épülnek. Az ESRB által pedig az Adults Only kategóriába sorolt címek mérlegelés nélkül száműzetnek.

Zárszóként érdemes még hozzátenni - függetlenül attól, hogy egyetértünk-e Yang vádjaival -, hogy a Cyberpunk 2077 az év egyik legfontosabb megjelenéseként mágnesként vonzza a közönséget a Twitchre. A rajt idején az egymilliót is meghaladta a nézők száma, de még most is százezrek kíváncsiak rá, az ebből származó profit miatt pedig igenis elképzelhető, hogy a platform üzemeltetői hajlandóak szemet hunyni pár kihágás felett. Nem ez lenne az első alkalom az emberiség történelmében, amikor anyagi megfontolások fontosabbnak bizonyultak holmi elveknél.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)