Még egy hete sincs, hogy rácsodálkoztunk a Ubisoft vadonatúj, felhőalapú játékfejlesztési platformjára, a Scalarra, amely a távolban kezelt, korlátlan erőforrások révén soha nem látott mértékben tágíthatja ki a ma ismert technológiai határokat.
Nem ez azonban az egyetlen ígéretes lap a kiadó-fejlesztő képzeletbeli ingujjában, nemrég ugyanis ismét megvillantották azt a technológiát, ami az állatok animálásában hozhat jelentős előrelépést.
A ZooBuildert először egy 2020-as szakmai konferencián tárták a nyilvánosság elé, a mesterséges intelligenciára épülő algoritmus a gépi tanulás segítségével, 2D-s felvételekből varázsol 3D-s animált állatokat. Ez pedig azért fontos, mert a fejlesztők jelenleg kézzel alkotják meg ezeket, amit különösen időigényessé tesz, hogy a legtöbb állattal nem lehet, vagy legalábbis iszonyú körülményes motion-capture stúdióban dolgozni.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A forradalmi eljárás fejlesztését még a Ubisoft China AI & Data Lab kezdte el, de manapság már a kanadai Ubisoft LaForge dolgozik rajta. Az alábbi filmben Abassin Sourou Fangbemi, a csapat adattudósa enged bepillantást a ZooBuilder működésébe.
Nagyon leegyszerűsítve a technológia a 2D-s videók alapján állítja össze az állat csontvázát alkotó koordinátákat, amiket aztán 3D-be ültet át, a fejlesztők pedig erre építik fel az animációkat.
Introducing ZooBuilder, an AI tool developed at @UbisoftLaForge to mimic wildlife and create unique and immersive worlds without the need for mo-cap 🐅⬇ pic.twitter.com/jToxcoR5th
— Ubisoft (@Ubisoft) March 21, 2022
A promó szerint a ZooBuilder még csak prototípus fázisban van, így nem valószínű, hogy már a közeljövőben viszontláthatjuk az alkotásait a cég játékaiban, ha viszont elkészül, egységnyi idő alatt jóval több munkát lesz képes elvégezni, mint a hús-vér kollégái. Fagbemi nem csinál titkot belőle, hogy az MI-alapú animációk nem feltétlenül lesznek tökéletesek, cserébe azonban remek inspirációként szolgálhatnak az animátoroknak.