Hirdetés

Meglepő eredményre jutottak a tudósok, akik egy MMO-ban vizsgálták, hogyan reagálnánk a világvégére

|

A koreai ArcheAge-ben nézték meg, hogy mi történik egy olyan közösséggel, amely tudja, hogy itt a vég.

Hirdetés

A világ tudósainak fáradhatatlan munkája nélkül nem jutna előrébb az emberiség, ez pedig azzal jár együtt, hogy minden területen szükség van a kutatásokra. Nincs ez másként a világvégével - apokalipszissel, végítélettel, vagy nevezzük akárhogy -, hiszen hasznos lehet, ha vannak modellek arra vonatkozóan, hogyan viselkednénk egy ilyen kilátástalan, éles helyzetben. 

A kísérlet a koreai MMORGP-ben, az ArcheAge-ben zajlott le, a játékosokat egy 11 hétig tartó zárt bétateszt során vizsgálták. Ennek köszönhetően a tudósoknak bőven elég idejük volt megvizsgálni a (névtelen) játékosok adatait, és azt, hogy a résztvevők miképpen reagálnak az elkerülhetetlen vég közeledtére, és következtethetnek rá, hogy mi történne, ha Elon Musk véletlenül élesítené a Skynetet. 

Hirdetés

Már maga a tanulmány címe sem túl biztató: "Nem ültetnék almafákat, ha tudnám, hogy a világ el fog pusztulni: a játékosok több százmillió viselkedési adatának elemzése egy MMORPG bétatesztje során" (a "Ha tudnám is, hogy holnap elpusztul a világ, még akkor is ültetnék egy almafát." idézetre reflektál). A dokumentum szerint a szélsőséges helyzet helyettesítőjeként használt zárt tesztnek köszönhetően 270 millió adatot elemezhettek, és a megállapításaik azt mutatják, hogy nincsenek egyértelműen világjárványszerű viselkedésváltozások, de néhány kiugró érték nagyobb valószínűséggel mutatott destruktív viselkedést (például más játékosok gyilkolását). Mint kiderült, az MMO játékosok többsége ilyen helyzetben elhagyja a karakterfejlődést, drasztikus csökkenés volt tapasztalható a küldetések teljesítésében, a szintlépésben, a képességek használatában. 

Voltak azért pozitívumok is: ahogy a világ pusztulása egyre közelebb került, a játékosok fokozták a szociális interakcióikat, vagyis több játékon belüli üzenetet küldtek, és több közös tevékenységet folytató partyt hoztak létre. Az egyik jelentős különbség a játékot önként elhagyó felhasználók és a béta végéig maradók között volt: előbbiek hajlamosabbak voltak az antiszociális viselkedésre, míg utóbbiak továbbra is az elfogadott társadalmi normáknak megfelelően viselkedtek. 

A tanulmány megállapította, hogy viszonylag kevés, 334 főbb gyilkos volt az időszak végén, és egy algoritmus segítségével megállapították, hogy végig rosszak voltak-e vagy csak a közelgő leállás miatt váltak ilyenné. Az eredmény a következő lett: egyrészt nem minden gyilkos egyforma, de úgy tűnik, hogy vannak bizonyos archetípusok, amelyek alá csoportosíthatók, másrészt pedig nyilvánvalóan vannak olyan játékosok, akik, bár nem váltak teljesen pacifistából sorozatgyilkossá, a világvége közeledtével valóban fokozódtak a gyilkos hajlamaik. A végeredmény azt sugallja, hogy azok a játékosok, akik valamiféle kötődést vagy lojalitást éreznek az adott világ iránt, összességében békésebbek és jobban viselkednek, mint azok, akiknek nincs kötődésük. 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)