A Gran Turismo 7 pénteki megjelenésével 9 év után kapott számozott folytatást a Polyphony Digital PS-exkulzív versenyzős szériája, a legutóbbi epizód, a 2017-es Gran Turismo Sport ugyanis egy e-sport-fókuszú mellékszál volt.
A remek vezetési élménnyel és kihívásokban gazdag kampánnyal csábító játék nem csak minket győzött meg, világszerte jól fogadták a kritikusok, jelenleg 88-as Metacritic-pontszámnak örvendhet. A tesztelés során azonban még nem volt ismert a mikrotranzakciók ára, így most kisebb hideg zuhany érhette a közönséget.
A Gran Turismo 7 ugyanis jelentősen megdrágította az autók mikrotranzakciós vásárlását. A játékbeli kreditcsomagok 2,49 és 19,99 dollár között mozognak, az előbbiben 100 ezer, az utóbbiban 2 millió kreditet kapunk. A járgányok ára pedig néhány ezertől akár a többmilliós kategóriáig terjedhet, így a ritkaságokért bizony mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.
A VGC összehasonlítása szerint a GT Sportban még csak 4,99 dollárba kerülő Aston Martin Vulcanért itt például 40 dollárnyi, 3,3 millió kreditet kérnek, de ugyanez a helyzet a McLaren P1 GTR-rel is, míg az Audi R18 TDI 2,99 dollárról drágult 40 dollárnyi kreditre. Az áremelés mellett az is visszásnak tűnik, hogy több autó is 1 millió kreditbe kerül, a mikrotranzakciós csomagok között viszont nincs ilyen opció (100 ezer, 250 ezer, 750 ezer és 2 millió kreditet vehetünk).
Azt ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a Gran Turismo 7-ben egyáltalán nem kötelezőek a mikrotranzakciók, kitartó versenyzéssel és a kihívások teljesítésével az összes jármű megszerezhető, tehát csak annak kell fizetnie, aki át szeretné ugrani a grindolást. A több mint 400 autót tartalmazó játéknak ugyanakkor szerves része a gyűjtögetés, így elképzelhető, hogy a Polyphony Digitalt legalább részben az vezérelte a mikrotranzakciók drágításánál, hogy minél több ember élje át ezt.
A GT Sport utólag hozzáadott mikrotranzakciói egyébként szimplábbak, az autókat kreditrendszer nélkül, valódi pénzért vásárolhatjuk meg.