Pontosan egy hete jelent meg a Metroid Dread, a MercurySteam játéka a kritikusokat és a játékosokat is lenyűgözte. Remek értékeléseket kapott, nagyon jól fogy, úgy általában mindenkiről elmondható, hogy végtelenül elégedett. Kivéve persze azok a fejlesztők, akiket valamiért elfelejtettek megemlíteni a stáblistában.
Nemrégiben összesen három korábbi MercurySteam alkalmazott fakadt ki LinkedInen, mindhárman arra panaszkodtak, hogy hiába dolgoztak hosszabb-rövidebb ideig a játékon, egyáltalán nem kerültek fel a stáblistára. Nos, a MercurySteam megtörte a csendet, és elmondta, egészen pontosan miért hiányoznak ezek a nevek.
Először egy 3D-s grafikus, Roberto Mejías írt arról, hogy nincs meglepve a Metroid Dread sikere miatt, mivel ő maga is dolgozott a játékon, egészen pontosan nyolc hónapnyi munkája van benne, és a kész verzióban fel is fedezett olyan elemeket, melyeket neki köszönhetünk, mégsem kapott említést a stáblistán. Ugyanerről számolt be Tania Peñaranda 3D-s animátor és egy anonimitást kérő harmadik munkatárs is.
A MercurySteam végül megadta a választ, amire mindenki várt: a stúdió hivatalos álláspontja szerint csak azok a fejlesztők kerülhetnek fel a stáblistára, akik minimum a teljes fejlesztési időszak 25%-a alatt dolgoztak a játékon - bár ettől eseti jelleggel el lehet térni, ha valaki rövidebb idő alatt is kivételes alkotást tesz le az asztalra. Nagyon úgy tűnik, hogy a három bosszús szakember munkája nem volt elég kivételes.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Ez az eset egyébként nem tekinthető iparági kuriózumnak. Korábban arról lehetett hallani, hogy több mint ezer fejlesztő maradt le a Red Dead Redemption 2 stáblistájáról, de elvileg a Bethesda és az Arkane Studios is sok mindenkit elfelejtett megemlíteni a nemrég megjelent Deathloop esetében.