Pontosan egy hete jelent meg a Metroid Dread, a MercurySteam játéka a kritikusokat és a játékosokat is lenyűgözte. Remek értékeléseket kapott, nagyon jól fogy, úgy általában mindenkiről elmondható, hogy végtelenül elégedett. Kivéve persze azok a fejlesztők, akiket valamiért elfelejtettek megemlíteni a stáblistában.
Nemrégiben összesen három korábbi MercurySteam alkalmazott fakadt ki LinkedInen, mindhárman arra panaszkodtak, hogy hiába dolgoztak hosszabb-rövidebb ideig a játékon, egyáltalán nem kerültek fel a stáblistára. Nos, a MercurySteam megtörte a csendet, és elmondta, egészen pontosan miért hiányoznak ezek a nevek.
Először egy 3D-s grafikus, Roberto Mejías írt arról, hogy nincs meglepve a Metroid Dread sikere miatt, mivel ő maga is dolgozott a játékon, egészen pontosan nyolc hónapnyi munkája van benne, és a kész verzióban fel is fedezett olyan elemeket, melyeket neki köszönhetünk, mégsem kapott említést a stáblistán. Ugyanerről számolt be Tania Peñaranda 3D-s animátor és egy anonimitást kérő harmadik munkatárs is.
A MercurySteam végül megadta a választ, amire mindenki várt: a stúdió hivatalos álláspontja szerint csak azok a fejlesztők kerülhetnek fel a stáblistára, akik minimum a teljes fejlesztési időszak 25%-a alatt dolgoztak a játékon - bár ettől eseti jelleggel el lehet térni, ha valaki rövidebb idő alatt is kivételes alkotást tesz le az asztalra. Nagyon úgy tűnik, hogy a három bosszús szakember munkája nem volt elég kivételes.
Ez az eset egyébként nem tekinthető iparági kuriózumnak. Korábban arról lehetett hallani, hogy több mint ezer fejlesztő maradt le a Red Dead Redemption 2 stáblistájáról, de elvileg a Bethesda és az Arkane Studios is sok mindenkit elfelejtett megemlíteni a nemrég megjelent Deathloop esetében.