A videojátékokban elhelyezett hirdetések ma már nem számítanak újdonságnak, eddig azonban főleg olyan reklámokkal találkozhattunk, amelyek a valóságban is létező termékek fogyasztására próbálják ösztönözni a gamereket.
A vizuális megoldások mellett akadnak hangalapú reklámok is, például az NBA 2K-játékokban a kommentátor buzdítja időnként a játékosokat arra, hogy hidratáljanak, az amerikai kosárlabdaliga hivatalos sportitalával, nemrég pedig itt írtunk az NBA 2K23 sztorimódjának reklámozási gyakorlatáról.
Arra azonban eddig még nem volt példa, hogy egy cég voltaképpen álláshirdetéseket tegyen közzé egy játékban, hacsak nem tekintjük annak az America's Army-t, amellyel az USA hadserege próbált katonákat toborozni.
A fenti cím azonban eleve azért jött létre, hogy a toborzást szolgálja, ami nem mondható el az American Truck Simulator-ról, mely a népszerű kamionszimulátorok közül is az egyik legjobbnak számít.
Ezt használta ki nemrég a Schneider National nevű amerikai logisztikai vállalat, amely az SCS Software játékában látható virtuális óriásplakátokat "bérelte ki", hogy azokon hirdesse kamionsofőri állásait. Ez az első alkalom, hogy külső cég vette igénybe a játék reklámfelületeit, amelyeken eddig csak a saját tartalmaikat népszerűsítette a fejlesztő cég.
Az ötlet kiváló, a játékkal ugyanis naponta több ezren játszanak, akik között bizonyára sokan vannak olyanok, akik szívesen kipróbálnák magukat kamionsofőrként a valóságban is.