A The Washington Post jelentése szerint az Isarel Aerospace Industries (IAI) egy olyan páncélozott jármű prototípusát teszteli, amely modern technológiák széles választékát alkalmazza - többek között egy Xbox kontrollert is, amely lehetővé teszi a katonáknak, hogy úgy kezeljék a harci funkciókat, mintha csak egy videojátékot játszanának.
A lap információi alapján az IAI az aktív izraeli védelmi erők (IDF) és a tizenéves civilek visszajelzései alapján fejlesztette ki a Carmel nevű tank rendszerét, amely az Xbox vezérlőjén kívül nagy tabletekkel is fel van szerelve, hogy olyan fontos információk jelenhessenek meg rajta, mint a térkép, a lőszer-készlet vagy a rendelkezésre álló fegyverek (akárcsak egy lövöldözős játékban).
Udi Tzur ezredes nyilatkozata szerint a katonái ennek köszönhetően sokkal inkább hajlandóak kísérletezni, sokkal kevésbé félnek a technológiától, természetesebb a számukra.
Nem pontosan olyan, mint a Fortnite-tal játszani, de valami ahhoz hasonló és lenyűgözőnek tartja, hogy a képességeiket ilyen gyorsan sikerült a működési hatékonyság szolgálatába állítaniuk.
Meir Shabtai, az IAI robotrendszer-műveleteinek vezérigazgatója szerint nem véletlen az Xbox kontroller alkalmazása, mivel a katonák pontosan ismerik a gombok helyzetét és sokkal jobb teljesítményt képesek elérni vele. Ez csak egy interfész, amely segít megbirkózni egy kifinomult technológiával. De a fejlesztés nem csupán ebben kapcsolódik a videojátékokhoz.
A Carmel rendelkezik mesterséges intelligenciával is, amelyet a Unity motorral és VBS platformmal integráltak a tankba, de ami ennél is érdekesebb, hogy a StarCraft II-vel és néhány másik játékkal (mint például a Doom) tréningezték, hogy különböző stratégiákra tanítsák és felkészítsék a valós idejű, kompetitív, akár több száz változóval is rendelkező helyzetekre.
Ijesztő kicsit, nem?