Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - sok bajt okozhat egy pisztoly kontroller

|

A '80-as években nem volt életbiztosítás elől hagyni egy SNES pisztoly kontrollert, ha fontos beosztású szovjet vezető jön látogatóba.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész, 18. rész, 19. rész, 20. rész, 21. rész, 22. rész, 23. rész, 24. rész, 25. rész, 26. rész

Egy magas rangú szovjet vezető látogatása során majdnem nagy bajba keveredtek a magyar fejlesztők egy szem előtt hagyott 16 bites Super Nintendo pisztoly kontrollere miatt. A legújabb Vakondok werk videóban erről mesél Zolnai Antal.

Zolnai Antal harmadikos középiskolásként találkozott először a számítástechnikával, amikor a Csepel Művek számítóközpontjába kerestek operátorokat, és egy kis előadást is tartottak a suliban nekik arról, hogy milyen szuper dolog ez. Antalnak akkoriban még nem nagyon volt elképzelése arról, hogy mivel is foglalkozzon majd, így végül a nyári szünetben el is ment hozzájuk dolgozni három hétre. Ott látott életében először számítógépet, amik akkor még egész szobát betöltő gépeket jelentettek. Antalnak egyből megtetszett a dolog, és már tudta is mivel akar majd foglalkozni. Így gimi után programozó matematikus szakon tanult tovább az ELTE-n, ahol már saját örömére írt is több kisebb játékot. Egyetemi évei alatt hallotta, hogy a Novotrade játékötleteket gyűjt, így néhány társával ők is beküldtek párat. Ezekből végül egyiket sem valósították meg. Az egyetem elvégzése után régi évfolyamtársa, Pongyor Gábor kereste meg, hogy menjenek a Novotrade-hez fejleszteni. Le is mentek a cég alagsori irodájába, ahova belépve Antal egyből tudta, hogy ő itt akar dolgozni. Akkor viszont épp nem volt induló projekt a Novotradenél, így nem alkalmazták őket.

Egy év múlva viszont a cég kereste meg őket, hogy egy vízilabda játékot kellene csinálni, és ehhez keresnek fejlesztőket. Antalék, bár semmi kapcsolódó tapasztalatuk nem volt még, elvállalták a munkát. Ebből született meg a Water Polo című játék. A játék sikerén felbuzdulva a Novotrade-en belül elkönyvelték őket, mint a sport játékokhoz értő csapatot, így a következő időkben Antal olyan játékok fejlesztésén dolgozott, mint például az Alternative World Games, vagy a Konami Double Dribble című kosárlabda és Blades of Steel című jéghoki játékainak C64-es átirata. Saját bevallása szerint a kosárlabda játék motorjának elkészítését tartja élete legnagyobb szakmai sikerének. Olyan szinten kihasználták a C64 adta lehetőségeket, és olyan ötleteket valósítottak meg, amit nem igazán lehetett más játékban látni. Nem véletlenül rendelte meg a Konami következő játékát a Novotradetől úgy, hogy külön kérte, ugyanaz a csapat csinálja, mint aki az előzőt is készítette.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)