Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - mennyire volt magyar a Last Ninja?

|

Bár végül a magyar fejlesztőcsapattól elvették a projektet és a kész játékba sem került bele a nevük, a SoftView vezetője szerint döntő részben ők alkották meg ezt a legendát.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész, 18. rész, 19. rész, 20. rész, 21. rész, 22. rész

Érdekes helyet foglal el a magyar videojáték fejlesztés történetében a Last Ninja, melyek végül nem hazánkban fejeztek be. A magyar fejlesztőcsapat vezetője most arról mesél, hogy pár kiindulóponttól eltekintve a teljese történet és a játék főbb jellemzői is az ő fejükben születettek meg.

Ruzsa Ferenc úgy emlékszik vissza, hogy nem volt túl vidám az első találkozása a számítástechnikával. A budapesti Fazekas Mihály Gimnázium speciális matematika tagozatára járt, ahol kötelező tantárgy volt a számítástechnika. Ekkor ez még szobányi méretű, 2 KByte memóriával rendelkező Videoton számítógépek programozását jelentette, amit Ferenc saját bevallása szerint 'utált, mint a rühöt'. Egyáltalán nem látott benne semmi érdekeset, nem érezte a benne rejlő lehetőséget. Úgy gondolta ez nem matematika, hanem valami mérnöki 'ostobaság'. A gimnázium után még messzebb került a számítástechnikától, mert bölcsész szakra ment tovább egyetemre. Negyed-ötöd éves lehetett, amikor a bátyja szerzett egy programozható zsebszámológépet, amire Ferenc kis játékprogramokat kezdett írni.

A diploma megszerzése után arra készült, hogy az egyetemen marad, és ott kezd dolgozni, de mivel tagja volt a békemozgalomnak, így az akkori politikai rendszer miatt az egyetem nem alkalmazhatta. Szóval ott állt diplomás munkanélküliként, amikor egyik volt középiskolás barátja megkereste, hogy adjanak be játékötletet a Novotrade által kiírt játékpályázatra. Ezt a Novotrade röhögve lesöpörte az asztalról, mivel a Star Wars zárójelenetének halálcsillagos csatajelenetét nem gondolták megvalósíthatónak C64-en, bár Ferenc szerint nem lett volna teljesen lehetetlen. De a nevüket megjegyezték, és később megkeresték őket, hogy nem akarnak-e programozni. Akkor erre a munkára erősen rá kellett beszélni Ferencet, mert úgy gondolta, hogy ő nem ezzel akar foglalkozni. De olyan rég volt már a középiskola, hogy nem utálta már a dolgot, így belement, és végül teljesen beleszeretett.

Egyik legelső játéka a Seesaw volt, ahol a végletekig pontosan leprogramozott fizikai hatások olyan szinten kihasználták a C64 kapacitását, hogy az néha annyira túlmelegedett, hogy lefagyott a gép.

Ruzsa később saját fejlesztő csapatot szervezett SoftView néven, és olyan játékok elkészítésével bízták meg őket, mint például az angol System 3 által kiadott Bangkok Knights, vagy a Last Ninja. Ezek fejlesztését a befejezés előtt az angol cég a határidő túllépése és különböző indokok miatt visszavette, és a kiadott játék a magyar fejlesztők nevét végül nem tartalmazta. A világ így sokáig nem tudott arról, hogy az egyik legsikeresebb C64-es játék a magyar csapat nélkül talán létre sem jöhetett volna.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)