Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - játékok 64 KByte-on

|

Belegondolni is elképesztő, milyen csekély erőforrások mellett kellett megoldani a Commodore 64-es játékok fejlesztését.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész, 18. rész, 19. rész, 20. rész

Gonda Zoltán arról mesél a legújabb Vakondok 4 werk epizódban, hogy milyen volt a videojátékfejlesztés azon időszaka, mikor a mai gépekben csücsülő memóriamennyiség töredékével kellett dolgozni. 

1990 májusában Gonda Zoltán egy játékleírás után kutatva a Csokonai Művház számítógépes klubjában kötött ki, ahol egy vékony fiatalemberhez irányították, hogy neki meg van amit keres. A fiatalember Lay András volt, akinek meg is volt amit Zoltán keresett, de otthon, így a klub után elindultak érte. Út közben pedig játékokról kezdtek beszélgetni, azon belül is a C64-es szerepjátékokról. Akkoriban volt nagy siker a Wasteland nevű játék, így arra terelődött a szó. Zoltán pedig egyszer csak megkérdezte Andrást, hogy ő is tudna-e egy ilyen programot írni. András azt válaszolta, hogy persze, csak az a baja ezekkel a játékokkal, hogy gyenge a grafikájuk, és gyenge a sztorijuk. Erre Zoltán visszakérdezett, hogy ha hoz egy jó grafikust és egy jó sztorit, akkor mehet-e a játékfejlesztés. András rávágta, hogy persze.

Zoltán pár nap múlva hozta is a grafikust, Fóris Csabát, gyerekkori barátját, aki mutatott pár meggyőző képet Andrásnak. Így indult a Newcomer fejlesztése, ami a világ egyik, ha nem a legjobb C64-es kalandjátéka lett. A kereskedelmi világsiker azért nem következhetett be végül, mert a játék fejlesztése 4 évig tartott, és mire elkészült 1994-ben, a Commodore pont csődbe ment, és már nem igazán vásároltak az emberek C64-es játékokat. A 4 éves fejlesztésnek meg volt az oka. A fejlesztők maximalizmusának köszönhetően a C64 képességei a végletekig ki voltak használva. A sztori olyan összetett lett, hogy akár hónapokig lehet játszani a játékkal. A lélegzetelállító grafika pedig minden addigi C64-es játék közül kiemeli a Newcomer-t. Ahhoz, hogy ezt elérjék gyakorlatilag kinulláztak minden alaprendszert a gépből, és saját maguk fejlesztettek le minden funkciót a nulláról. A werk videóban arról is mesélnek, hogy még a fejlesztő eszközöket is maguk fejlesztették le, mert az elérhető eszközökkel nem lehetett hatékonyan megvalósítani az elképzeléseiket.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)