Ian Livingstone letett már néhány dolgot az asztalra ahhoz, hogy megbízzunk az elképzeléseiben. A Kaland-Játék-Kockázat könyvek szerzője és a GamesWorkshop alapítója nem olyan régen hagyta ott az Eidos-t, most pedig oktatási reformba kezdett, amellyel szeretné megváltoztatni a tanulásról alkotott elképzeléseinket.
Az új iskola London egyik kerületében, Hammersmithben indul majd, és 2015 őszétől várja majd a 11-18 éves korosztályt. Az iskolába való bekerülést semmilyen feltételhez nem kötik, azonban az induláskor mindössze 120 diákkal kezdik majd meg az oktatást. Az ezt követő néhány év alatt szeretnék a létszámot 700 fő fölé emelni, majd újabb iskolákkal bővíteni a sort.
Livingstone véleménye szerint a mai iskolákban tucatszám „gyártják” a következő generáció tagjait, és semmilyen lehetőséget nem adnak a fiatalságnak arra, hogy kiteljesedhessenek. A kreativitás és az innováció minden formáját elvetik, így a diákok úgy kerülnek ki az életbe, hogy korábban nem találkoztak azokkal a helyzetekkel, amik ott várnak rájuk.
„A tanulást teljesen elválasztják a szórakozástól. Az iskolában mindent szigorúan komolyan kell venni, így viszont szinte senkinek sincs kedve a tanuláshoz. Arra kötelezzük a gyerekeinket, hogy órákat üljenek teljes csendben egyvalakit hallgatva, miközben teljesen máshogy élik az életüket. Kommunikálnak, megosztják tapasztalataikat és élményeiket a közösségi médián keresztül, interaktívak, szocializálódnak.
„Teljesen fölösleges matematikai képleteket és egyéb anyagokat magoltatunk be velük, amelyekre soha nem lesz szükségük. Vagy ha lesz is, pillanatok alatt megtalálják a neten. A merevlemezünkre se mentünk le mindent, miért terhelnénk az agyunkat fölösleges adattömeggel?” – mondta Livingstone, aki természetesen nem kérdőjelezi meg a lexikális tudás fontosságát, egyszerűen a módszerekkel nem ért egyet. "Rákényszerítjük a fiatalságot olyan témakörök bemagolására, amelyek egyáltalán nem érdeklik őket."
Az új modellben a gyerekek választhatnának az őket legjobban érdeklő témák közül, azokra fektetnék a legnagyobb hangsúlyt. Kiemelt témakör lenne a tudomány, a technológia, a mérnöki tanulmányok, a művészetek és a matematika. A brit gazdaságban sokkal nagyobb az igény az ilyen képzettséggel rendelkező emberekre, mint amennyit a jelenlegi rendszerben ki tudnak nevelni. Hammersmith egyébként is olyan kreatív óriásoknak ad otthont mint a Walt Disney vagy a BBC, így biztosan lenne igény gyakorlati tapasztalattal rendelkező pályakezdőkre.
A kiváló tanári gárda az alapvető tanulmányokon kívül kiemelt hangsúlyt fektet majd a problémamegoldó készségre, kreativitásra és kommunikációs készségekre, hogy a diákok felkészülten léphessenek majd ki a nagybetűs életbe.
Ti mit gondoltok az elképzelésről?