Hirdetés

Hurrá: Kína megtalálta a játékfüggőség elleni receptet

|

Kiderült, hogy ha tűzzel-vassal akadályozzák, akkor tényleg nem játszanak a fiatalok.

Hirdetés

A kínai állam tavaly szeptemberben látványosan nekiment a saját, addig kifejezetten prosperáló játékiparának, amikor heti 3 órában maximalizálta a 18 év alatti gamerek játékidejét. A drasztikus lépés hivatalos indoka a függőség visszaszorítása volt, amelyet az autoriter rezsim csak "a lélek ópiumaként" jellemzett.

A szabály betartatásáról a fejlesztőknek és kiadóknak kellett gondoskodniuk, akik mindenféle ellenőrzési és korlátozási mechanizmusokat építettek a játékaikba, a névleg kommunista államgépezet pedig eközben az új címek engedélyeztetésének befagyasztásával is éreztette, hogy ki az úr a háznál.

Hirdetés

Az elmúlt hetekben azonban nem várt fordulat következett be, amikor az egyik központi lap arról írt, hogy nem szabad kihagyni az "elektronikus játékipar értékének mélyreható feltárását", lényegében kiadva az ukázt a terület hathatósabb támogatására. Most pedig jó eséllyel a pálfordulás úgymond ideológiai megindoklásának lehetünk a szemtanúi, mivel az ország vezető játékipari szövetsége szerint immáron sikerült megoldani a fiatalokat sújtó függőség problémáját.

A Reuters hírügynökség beszámolója alapján az állítás a Kínai Játékipari Csoport Bizottság (China Game Industry Group Committee, CGC) legfrissebb jelentésében olvasható, amelyet az online játékok kiadását felügyelő Kínai Játékipari Kutatóintézet (China Game Industry Research Institute ) is megosztott a WeChat közösségi platformon.

A közlemény szerint a szigorú korlátozásnak hála a 18 év alatti kínai gamerek 75%-a már kevesebb mint három órát játszik hetente, a CGC pedig a játékipari vállalatokat is méltatta a "figyelemre méltó" eredmények miatt, kiemelve a Tencent, a NetEase, a Perfect World és más vállalatok (kényszerű) erőfeszítéseit.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hogy mennyire megbízható a bizottság által közölt adat, azt nyilván lehetetlen megítélni, a hír lényege viszont nem is ez, hanem hogy az állam látványosan közeledni kezdett a játékipar szereplőihez. A Tencent számára ez egyenesen életmentő lehet, egy októberi jelentés alapján ugyanis a megkötések miatt igencsak ingatag helyzetbe került a vállalatóriás, amely egyébként eddig a nyugati expanziója felpörgetésével igyekezett reagálni a helyzetre.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)