A kínai állam tavaly szeptemberben látványosan nekiment a saját, addig kifejezetten prosperáló játékiparának, amikor heti 3 órában maximalizálta a 18 év alatti gamerek játékidejét. A drasztikus lépés hivatalos indoka a függőség visszaszorítása volt, amelyet az autoriter rezsim csak "a lélek ópiumaként" jellemzett.
A szabály betartatásáról a fejlesztőknek és kiadóknak kellett gondoskodniuk, akik mindenféle ellenőrzési és korlátozási mechanizmusokat építettek a játékaikba, a névleg kommunista államgépezet pedig eközben az új címek engedélyeztetésének befagyasztásával is éreztette, hogy ki az úr a háznál.
Az elmúlt hetekben azonban nem várt fordulat következett be, amikor az egyik központi lap arról írt, hogy nem szabad kihagyni az "elektronikus játékipar értékének mélyreható feltárását", lényegében kiadva az ukázt a terület hathatósabb támogatására. Most pedig jó eséllyel a pálfordulás úgymond ideológiai megindoklásának lehetünk a szemtanúi, mivel az ország vezető játékipari szövetsége szerint immáron sikerült megoldani a fiatalokat sújtó függőség problémáját.
A Reuters hírügynökség beszámolója alapján az állítás a Kínai Játékipari Csoport Bizottság (China Game Industry Group Committee, CGC) legfrissebb jelentésében olvasható, amelyet az online játékok kiadását felügyelő Kínai Játékipari Kutatóintézet (China Game Industry Research Institute ) is megosztott a WeChat közösségi platformon.
A közlemény szerint a szigorú korlátozásnak hála a 18 év alatti kínai gamerek 75%-a már kevesebb mint három órát játszik hetente, a CGC pedig a játékipari vállalatokat is méltatta a "figyelemre méltó" eredmények miatt, kiemelve a Tencent, a NetEase, a Perfect World és más vállalatok (kényszerű) erőfeszítéseit.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Hogy mennyire megbízható a bizottság által közölt adat, azt nyilván lehetetlen megítélni, a hír lényege viszont nem is ez, hanem hogy az állam látványosan közeledni kezdett a játékipar szereplőihez. A Tencent számára ez egyenesen életmentő lehet, egy októberi jelentés alapján ugyanis a megkötések miatt igencsak ingatag helyzetbe került a vállalatóriás, amely egyébként eddig a nyugati expanziója felpörgetésével igyekezett reagálni a helyzetre.