A tavalyi évet értékelő díjátadókon nem kevés elismerésre jelölték Tim Schafer legutóbbi alkotását, a kiválóan sikerült Psychonauts 2-t. A közösségi kalapozással kezdődött, majd végül a stúdió felvásárlását követően a Microsoft hátszelével célba juttatott projekt ezekből díjra is váltott a már lefutott szavazások során, miután a Golden Joystick Awardson neki ítélték a legjobb Xbox-játéknak járó trófeát.
A játék fogadtatása kapcsán egy érdekes interjút is adott a Double Fine feje. Egyik, a sajtóval folytatott beszélgetésében szóba került, hogy lát-e rá esélyt, hogy valamelyik játékából filmfeldolgozás készüljön, de Schafer nem igazán tűnt lelkesnek.
Az immár az Xbox égisze alatt dolgozó rendező elmondta, hogy egyfelől a korábbi próbálkozások nem igazán vezettek sehova, a róluk szóló tárgyalások pedig "inkább csak zavaró tényezők" voltak, másfelől úgy látja, a történetei a legjobban játékformában működnek.
"Gyakran keresnek meg olyanokkal, hogy »Hé, ebből csinálhatnánk egy filmet?«, de, tudod, ez általában csak zavaró tényező. A játékok azok, amik igazán érdekelnek, amiket szeretek készíteni, és amiket érdekesnek találok. Időről időre felmerül a filmek ötlete, de soha nem lesz belőle semmi. Sokszor ebédeltem már ingyen Hollywoodban"
- mondta Schafer.
Egy esetleges adaptáció legvalószínűbb alapja a Psychonauts franchise lehetne, azzal pedig a kitalálója is egyetért, hogy "rengeteg mindent kezdhetnének vele" a filmesek. A Double Fine vezetője szerint viszont
"a játékok menőbbek, mint a filmek, vagy a sorozatok, szóval [a Psychonauts] már felért a csúcsra."
Egy másik projekt, amiről nyilvánosan is keringett néhány pletyka, a Full Throttle esetleges feldolgozása. Ehhez a Warcraft: A kezdetek rendezője, Duncan Jones össze is állított egy lehetséges forgatókönyvet, és nyíltan vállalta, hogy szívesen meg is valósítaná azt. Erről egyébként Schafernek is kifejezetten pozitív a véleménye, tényleges potenciált mégsem lát a projektben. Szerinte Joneson
"tényleg látszik, hogy játszott a játékkal, és tudja, hogy miről szól lényegében. (...) Jó lenne Duncannel dolgozni, de tudod, milyen L.A. és Hollywood, csak ebédek végeláthatatlan sorára képesek."
Ebben szerencsére nincs teljesen igaza a Psychonauts 2 rendezőjének, így idén is számos játék adaptációját nézhetjük meg film vagy sorozat formájában.