Bárki is kezeli az Electronic Arts hivatalos Twitter-fiókját, nagy valószínűséggel lemondhat az év végi prémiumról, miután egy rosszul elsült poénnal sikerült a gonosz vállalatok mintapéldányaként beállítania munkáltatóját. Egy TikTokról indult, majd a Twitteren is elterjedt mémre épülő tréfa miatt kiakadt az EA-re a fél játékfejlesztői szakma, a másik fele pedig alighanem csak azért nem kommentelt még a bejegyzés alá, mert eddig nem értesült a történtekről. De kezdjük az elején...
A közelmúltban egy új mém kezdett szárnyalni a leggyorsabb ütemben növekedő közösségimédia-platformon, a TikTokon, az ún. 'Tízpontos, de (és itt jön valami, amit előnyösként vagy hátrányosként is értékelhetünk)'.
Nos ebből az EA Twitter-fiókja a következőt fabrikálta szigorúan polkorrekt semleges névmást használva: "Tízpontos, de csak single-player játékokkal szeret játszani." Ami egy olyan kiadó "szájából" meglehetősen ízléstelenül fest, amely egy időben kimondottan ellenséges hozzáállást tanúsított az egyjátékos élményekkel szemben, bezárta az ilyen jellegű alkotásokon dolgozó csapatait.
Roast well deserved. We’ll take this L cause playing single player games actually makes them an 11. https://t.co/PNg4FKOgfB
— Electronic Arts (@EA) July 1, 2022
Természetesen nem maradt el a játékosok és szakmabeliek borítékolható válasza sem, és miután rengeteg - zömében negatív - reakció érkezett, a fiók visszatáncolt, úgy próbálva elütni a kritika élét, hogy a single-player játékok miatt a tízes valójában tizenegyet ér. Alább mutatunk is néhányat az EA-t meghunyászkodásra késztető kommentekből.
A Respawn Entertainmentet (Titanfall, Apex Legends, Star Wars Jedi: Fallen Order) vezető Vince Zampella az arcát a tenyerébe temető emojival jutalmazta a gyenge poént.
🤦🏼♂️
— Vince Zampella (@VinceZampella) July 1, 2022
A The Game Awards és a Summer Game Fest mögött álló Geoff Keighley egy régi újságkivágással emlékeztette az EA-t arra, hogy egykoron egészen más volt a cég hitvallása.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) July 1, 2022
A God of War franchise felett bábáskodó Cory Barlog a single-player játékokat éltette.
single-player games forever❤️
— cory barlog (@corybarlog) July 1, 2022
A szerepjátékairól ismert Obsidian Entertainment szerint a single-player szuper, a multiplayer is szuper, vagyis a játékok királyak.
Single player is dope.
— Obsidian (@Obsidian) July 1, 2022
Multiplayer is dope.
Games are rad.
Tom Henderson a saját fegyverét fordította az EA ellen: "Tízpontos, de a Halo Infinite-re fogja a Battlefield 2042 bukását.
They're a 10 but they blame Battlefield 2042's launch on Halo Infinite
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) July 1, 2022
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Az egykori BioWare-vezér Aaryn Flynn arra emlékeztette az EA-t, hogy single-player játékokat is fejleszt.
You... make single-player games... https://t.co/1xwrPEajDV
— Aaryn Flynn (@AarynFlynn) July 1, 2022
David Gaider Dragon Age széria írója úgy véli, az EA szokás szerint megpróbál meglovagolni egy trendet, amit nem ért, ezért pofára esik.
As usual, EA jumps on a trend, misses the point, punches itself in the face.
— David Gaider (@davidgaider) July 1, 2022
Az indie játékokat - köztük nem egy narratív fókuszú alkotást - felkaroló Annapurna Interactive szerint ennek a posztnak vázlatnak kellett volna maradnia.
shoulda kept this in the drafts 🫣
— Annapurna Interactive (@A_i) July 1, 2022
Zack Mumbach, az egykori Visceral Games (Dead Space, Dante's Inferno) producere azért kárhoztatta az EA-t, mert annak idején bezárta a single-player játékokon dolgozó stúdiót és elbocsátott körülbelül száz kiváló fejlesztőt. Szerinte a kiadó vezetőségének fogalma sincs, hogy néz ki egy tízpontos játék, mivel nem hagy elég időt a csapatoknak a befejezésre.
This is the company that shut down my studio and laid off ~100 great developers because we were making a single player game 😂😭😂😭 https://t.co/2SXhQtRGE8
— Zach Mumbach (@zachulon) June 30, 2022