Jessica Price és Peter Fries egy, a Guild Wars 2 világában ismert Twitch-streamerrel és YouTuberrel, Deroirral került verbális összetűzésbe a napokban. Az írókat azonnal kirúgták.
Július 3-án, az ArenaNet fejlesztőstúdió írója, Jessica Price egy terjengős Twitter-posztban írt a Guild Wars 2-ről, olyan témákat érintve, hogy egy MMO-ban miben tér el meglehetősen a játékos karaktere egy egyszemélyes játék főhősétől. Röviden: azt fejtegette, hogyan lehetséges úgy személyiséget adni egy karakternek, hogy a játékosoknak közben maradjon elég szabadsága arra, hogy megteremthessék saját hősüket.
Deroir erre kontrázott rá azzal, hogy szerinte a szerteágazó párbeszédopciók több lehetőséget adnának a játékosoknak arra, hogy jellemmel ruházzák fel karakterüket. Szerinte ezzel túlléphetnének az MMORPG-k örök hiányosságán és javíthatnának a Guild Wars 2 szerepjátékos aspektusain.
Today in being a female game dev:
— Jessica Price (@Delafina777) 2018. július 4.
"Allow me--a person who does not work with you--explain to you how you do your job." https://t.co/lmK0yJWqGB
Ezzel nem is lenne önmagában probléma, viszont Price leereszkedőnek és rosszul informáltnak titulálta a streamer válaszát, az író-fejlesztő pedig utalást tett arra, hogy valószínűleg azért érte kritika a bejegyzését, mert nő. Kollegája, Peter Fries is csiripelt természetesen, miszerint senki nem volt kíváncsi Deroir, amúgy jól megfogalmazott véleményére. A streamer erre rögtön leszögezte, hogy nem állt szándékában tiszteletlennek lenni, mindössze eszmecserét kívánt kezdeményezni a posztjával.
A "vitát" nem sokkal később az ArenaNet elnöke, Mike O'Brien döntötte el, aki a Guild Wars 2 hivatalos fórumán kért elnézést a közösségtől és Deroirtól, ugyanis a két alkalmazott
"nem felelt meg a cég elvárásainak a játékosokkal és a közösséggel való kommunikációt illetően".
O'Brien emellett azt is bejelentette, hogy Jessica Price és Peter Fries a továbbiakban már nem állnak az ArenaNet alkalmazásában, "állításaik pedig semmilyen mértékben nem tükrözik a stúdió nézeteit".
Ugyan valóban nem ritka, hogy a játékfejlesztők, és főleg a női kollégák számos sértésnek esnek áldozatául a rajongók (vagyis hát inkább a hangoskodók) által, ám ebben az esetben egyértelműen rosszul és indokolatlanul támadóan kezelt a két fejlesztő egy teljesen ártalmatlan szituációt, fontos lenne nem összemosni a kettőt, ha szeretnénk még érdemi párbeszédeket is folytatni valaha is játékok kapcsán azokkal, akik készítik őket.