A tavalyi évben történt #GamerGate botrány talán a játékvilág egyik legmegosztobb és egyben legsötétebb epizódja is volt, hiszen korábban még soha nem látott módon osztotta meg a játékostársadalmat. A botrányt kiváltó incidens teljes mértékben uralta a médiát egy időre, olyannyira, hogy a közeljövőben a Law & Order című krimisorozat is szentel egy epizódot a témának.
Az itthon Esküdt Ellenségek címen futó tévésorozat az Egyesült Államok egyik legrégebbi krimije (1990 óta töretlenül fut ilyen-olyan formában), ami arról híresült el, hogy az epizódjai nagyon gyakran megtörtént, közismert eseményeket dolgoznak fel, természetesen némi változtatással. A sorozat producerei ezúttal a Zoe Quinnt érő zaklatást vették alapul, ugyanis a sorozat egyik februárban adásba kerülő, “Intimidation Game” című epizódjának főszereplője egy női játékfejlesztő lesz, akinek első játéka kiadását halálos fenyegetésekkel próbálja meghiúsítani a főleg férfiak által dominált játékostársadalom. Az epizód hivatalos leírása szerint a fejlesztő nem hajlandó elhalasztani a megjelenést, a rendőrségnek pedig “szintet kell lépnie” (te jó ég, nem mi találtuk ki, komolyan), hogy meg tudja őt védeni.
Most egy pillanatra inkább tekintsünk el attól, hogy mennyire felemásra sikerült eddig a játékok és a játékvilág ábrázolása a tévében és a filmekben és fókuszáljunk inkább arra, hogy mennyi energiát belefektettek a sorozat készítői abba, hogy egy kicsit hitelesebben ábrázolják ezt az ipart és a köré épült szubkultúrát, ugyanis az egész dolog egyik érdekessége, hogy míg maga a téma elég érzékeny, addig néhány apró független fejlesztő hatalmas lehetőséghez jutott a sorozatnak köszönhetően. Az epizód egyik jelenetében egy kitalált játékkiálítás szerepel, ahol a főhős kitalált játéka mellett több valódi indie játék is megjelenik majd, köztük a nemrég iOS és Android platformokra is megjelent Temple Tap is, melynek ötletessége ellenére nehéz megtalálnia a közönségét úgy, hogy elvész a Temple Runt imitáló olcsó próbálkozások között: “Lesz egy saját standunk a műsorban, olyasmi, mint pl egy PAX eseményen. Ilyesmi lenne, ha lenne több pénzünk” mondta Remi Crespo, a kéttagú fejlesztőcsapat egyik tagja. A Heroic Stand kis csapata már 2011 óta szeretné valóra váltani ezt a játékot, de csak most sikerült eljutniuk odáig, hogy megjelenhessenek a piacon, ráadásul mivel egy nagyon alacsony költségvetésű játékról van szó, természetesen nem tudnak sokat marketingre fordítani. Sajnos ilyenkor látszik igazán, hogy még ha sikerül is olcsón, jó játékot fejleszteni, egy ilyen telített piacra betörni még így sem egyszerű.
Hatalmas mázlinak tűnhet, hogyha az ember műve bekerül egy ekkora nézettségű tévésorozatba, de Crespo és társa, Henry Yamada előszőr tartottak tőle, hogy ez esetleg egy kétélű penge is lehet: “Sokan viccelődtek, hogy Ice-T beszúr-e majd valami béna egysoros poént a játékunkról, de mi eleinte inkább attól tartottunk, hogy a mi játékunk lesz az, amit majd a gyilkos megszállottan játszik. Szerencsére kiderült, hogy a főhős játéka teljesen kitalált lesz majd.”
Az, hogy Crespóék játéka bekerülhetett a műsorba, teljes mértékben a véletlen műve. Egy játékfejlesztői fórumban talált egy teljesen névtelen hirdetést, melyben az állt, hogy egy készülő tévéműsorhoz keresnek kész, vagy legalább majdnem kész videojátékokat, de semmi konkrétumot nem adtak meg: “Azt hittem, hogy valamilyen harmadik világi országból származik vagy ilyesmi, de mivel a játékunk akkor még csak két hetes volt, azonnal válaszoltam a hidetésre. Aztán végül kiderült, hogy én egész végig az NBC csatornával és a Law & Order készítőivel leveleztem.”
Egyébként könnyen lehet, hogy az alapvetően problémás hasonlóság a Temple Runnal ezúttal pont kapóra jött a fejlesztőknek (annak ellenére, hogy maga a játékmenet a lehető legkevésbé sem hasonlít), hiszen a játékuk pont annyira ismerősnek tűnik, hogy egy producer kiszúrja, viszont ugyanakkor egy hihető, valós játékról van szó. Egyelőre azt még nem lehet tudni, hogy a játék végül mennyire kap kiemelt helyet a képernyőn, de már az előzetes felvételekből is látszik, hogy a díszlettervezők odafigyeltek a részletekre és egy nagyon menő kis standot állítottak össze a játéknak, ami simán működne akár egy valós játékkiállításon is.
Kemény téma ide vagy oda, nagyon érdekes, ahogy a játékok és a televíziózás találkozása milyen újszerűen helyezett reflektorfénybe egy olyan játékot, amely egyébként a minősége ellenére is könnyen el mehetne az emberek figyelme mellett. Ki tudja, ha a Heroic Stand csapatának beválik, talán később másoknak is lehetősége nyílik majd hasonló módon eljutni egy nagyobb közönséghez. Ti mit gondoltok?