Hirdetés

Elhunyt a 8-bites játékfejlesztés egyik legendás alakja, David Lawson

|

Az angol játékipar egyik meghatározó figurája 62 éves volt.

Hirdetés

Ugyan még augusztusban hunyt el David Lawson, halálhíre csak most kapott nagyobb publicitást. A brit játékfejlesztőről egykori kollégája írta, hogy "az Egyesült Királyság hátékiparának egyik alapító apja", és hogy "a számítogépes játékok iránti lelkesedése határnalan volt". A programozást teljesen egyedül elsajátító Lawson az egyik legextravagánsabb brit játékstúdió társalapítójaként a gyors sikert és a kudarcot is megélte.

David Lawson mindössze 23 évesen, a Bug-Byte-ból kivált kollégáival közösen alapította az Imagine Software-t 1982-ben, a gazdasági nehézségekkel küzdő Liverpoolt segítő állami támogatások segítségével.

Hirdetés

A stúdió a korszak 8-bites számítógépeire készített játékokat, így a Sinclair (vagy ZX) Spectrumra, a Commodore VIC-20-ra, vagy a Dragon 32-re, ami jó üzletnek bizonyult. Alapítása után egy évvel az Imagine beszámolók szerint havi egymillió fontos forgalmat produkált és az Egyesült Királyság egyik legsikeresebb gaming cége lett.

A korai sikerekből pedig Lawson programozóként is kivette a részét, más fejlesztők felügyelete mellett ő írta két sikerjátékuk, az Arcadia és az Ah Diddums kódját is. Kollégái elmondása szerint egyébként emiatt később is nagyfokú szabadságot adott az alá beosztott programozóknak.

Az Imagine viszont hamar elkezdett többet költeni (a több mint nyolcvan alkalmazottjuk bérei és a négyemeletes irodájuk mellett olyan extravagáns célokra, mint egy motoros versenycsapat, vagy több luxusautó), mint amit a bevételei fedeztek, ráadásul a cég ambiciózus "megajáték" projektjei sem értek be.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Ezeket a kor legjobb játékainak szánta a stúdió, így az átlagos címeknél négyszer drágábban tervezték őket árusítani, és a szoftver mellé egy további számítási kapacitást adó, és a kalózkodást nehezítő hardveres modult is terveztek. A Bandersnatch és a Psyclapse kódnéven futó projekteket nem sikerült befejeznie a csapatnak, amiben Lawsonnak vezető szerepe volt, 1984-ben pedig csődbe ment az Imagine.

Dave Lawson viszont nem adta fel, Psygnosis néven még ugyanebben az évben új stúdiót alapított, és többek között az Atari ST-re és Amigára kezdett játékokat készíteni, amik ismét sikeresnek bizonyultak. Sőt, még a Bandersnatch koncepcióiból is sokat sikerült átültetnie egy befejezett projektbe, a Brataccas néven megjelent játékba.

A Psygnosis később olyan sikersorozatokat indított útjára, mint a Lemmings, vagy a WipeOut, így 1993-ban felvásárolta a Sony, hogy a PlayStation belsős stúdiójaként működjenek, ami egészen 2012-ig tartott.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)