Hirdetés

Az Electronic Arts szerint a loot boxok igazából csak szórakoztató és etikus meglepetésmechanikák

|

Ez már tényleg a Csubakka-védelem olyan szintje, amit nem láttunk jönni.

Hirdetés

Jelenleg a játékipar egyik legforróbb témája a különféle loot boxok szabályozása, az efféle randomizált megoldások alkalmazását több ország is törvényileg szabályozni kezdte. Az Egyesült Királyságban is azon tanakodnak most a honatyák, hogy mit kellene kezdeni ezzel a kikerülhetetlen problémával. Ennek kapcsán pedig nemrég meghallgatták Kerry Hopkinst, az Electronic Arts alelnökét, valamint az Epic Games egyik képviselőjét - utóbbit nyilván a Fortnite miatt. 

Hirdetés

Azt hihetnétek, hogy az Electronic Arts mondjuk a 2017-es Star Wars Battlefront II dobozait övező botrányok után tanult a dologból, és képesek egy ilyen komoly helyzetben helyén kezelni az egész kérdéskört, de a parlamenti bizottság meghallgatásán erre sikerült rácáfolni. A Skót Nemzeti Párthoz tartozó Brendan O'Hara ugyanis azt vetette fel itt, hogy egyértelmű bizonyítékok utalnak a loot boxok és a szerencsejáték közeli kapcsolatra, ez pedig különösen a kamaszok esetében lehet problémás. Nos, erre Hopkinsnak sikerült azt válaszolnia, hogy

ők az EA-nél, nem is hívják ezeket a dobozokat loot boxoknak, inkább "meglepetésmechanikákként" utalnak rájuk. 

Hatalmas szerencsénkre Hopkins részletesen kifejtette mire gondol: szerinte a loot boxok (bocsánat, "meglepetésmechanikák") úgy működnek, mint a zsákbamacska játékok. Szerinte ugyanis, ha bemegyünk egy nagyobb boltba (olyasmibe, mint mondjuk a Target), akkor sokféle gyermekjátékot vásárolhatunk, köztük olyanokat is, amik "meglepetés játékok", egyfajta zsákbamacskák, azaz nem lehet előre tudni, hogy pontosan mit rejt a csomagolás - ilyen például a hazánkban is kapható Kinder Meglepetés tojás. Hopkins álláspontja szerint az emberek a meglepetés öröme miatt szeretnek ilyen játékokat venni, és pontosan ezt az örömöt nyújtja nekik az EA által kínált meglepetésmechanika is. Szerinte a FIFA Ultimate Teamben pontosan ugyanaz érvényesül, mint az említett zsákbamacska játékoknál, a megvásárolható FIFA csomagok pedig az ő szavaival élve "valójában meglehetősen etikusak és mókásak, szórakoztatóak az emberek számára". 

Ezt így ebben a formában még Johnnie Cochran is megirigyelhetné - tudjátok, a South Parkban ő nyomta le a bíróságon a Csubakka-védelmet. Végezetül Hopkins természetesen azt is hozzátette, hogy az EA nem ért egyet azzal, hogy a loot boxok szerencsejátéknak minősülnének, az erre mutató bizonyítékokat is vitatják. Szerencsére mondjuk nem is nekik kell ezen bizonyítékokat elfogadni, Belgiumnak és Hollandiának ugyanis éppen elegendő indoklásnak számítottak ezek ahhoz, hogy a szerencsejátékokhoz hasonló szabályozás alá vonják a loot boxok bizonyos formáit. 

A meghallgatás egy későbbi pontján rátértek arra a problémakörre is, hogy a loot boxokból megszerezhető tárgyakat egyesek valódi pénzért árulják. Hopkins szerint azonban ez teljesen ellentétes az EA irányelveivel, és csak "rossz emberek" foglalkoznak ilyenekkel. Végezetül Hopkins azzal zárta a mondandóját, hogy nem tud egyetérteni azzal, hogy a videojátékok addiktívak lennének (a WHO-nak mondjuk erről más a véleménye), ami nyilván ugyancsak fontos kérdéseket vet fel a loot boxok és a szerencsejátékok párhuzamba állítása során, majd azt is hozzátette, hogy az Electronic Arts már most is "egy nagyon felelősségteljes vállalat". 

Az egészben egyébként az a legszomorúbb, hogy ez maga a valóság, nem pedig a South Park egyik epizódja, úgyhogy sajnos egy percig sem tudunk nevetni a dolgon. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)