Habár a szolgáltatásként működő játékok a végtelenített tartalmaikkal és jó pénzért mért szezonbérleteikkel határozottan dominálják a piacot, a közönség részéről továbbra is maradt igény az olyan aprólékosan kidolgozott, sztorialapú élményekre, mint a The Last of Us, a Red Dead Redeption, vagy a Mass Effect.
Ezen a területen inkább a PlayStation exkluzívjainak felhozatala jeleskedik, de úgy tűnik, hogy az Xbox háza táján sem engedték még el a sztoriközpontú játékokat, sőt: a jövőben talán a zöld térfélen is nagyobb hangsúlyt kaphatnak az efféle alkotások.
Erre maga Phil Spencer, az Xbox-divízió főmuftija utalt egy interjúban, amit a The Guardiannek adott az Xbox Game Studios vezetőjével, Matt Bootyval közösen. Arra kérdésre, hogy van-e még hely az Xboxon a sztorialapú játékoknak, Spencer biztató választ adott:
"Azt hiszem, most valószínűleg többet készítünk ezekből, mint az Xbox történetében valaha. A platformok tulajdonosai, legyen az egy előfizetéses szolgáltatás, hardver vagy bolt, aktívan fektetnek be új és valószínűleg egyre kockázatosabb dolgokba, mert ha beválik, akkor értéket nyerünk a játékosok ökoszisztémába való bevonzásával."
Booty pedig arról beszélt, hogy eleve nincs központi ukáz arra nézve, hogy minden egyes játékuknak évekig fenntartott szolgáltatásnak kell lennie. Példaként a Psychonauts fejlesztőjére, Tim Schaferre (Double Fine Studios) utalt:
"Vegyük a Psychonautsot: talán egyszer elkészül a Psychonauts 3, de nem fogom megmondani a tervezőnek, hogy menjen, és csinálja meg. Ismerve viszont az eddigi játékait, nem hiszem, hogy olyan címmel áll elő, amiben évadok vannak és 5 évig húzódik."
Magyarán, ha a piaci trendekben nem is, az alkotói szabadságban talán reménykedhetnek azok, akik hiányolják a Sonyéhoz hasonló produkciókat az Xbox Game Studios repertoárjából.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Az interjú egy másik érdekes részében Spencer és Booty arra feleltek, hogy a közönség globálisabbá válásával elképzelhetőnek tartják-e, hogy a jövőben olyan helyeken is vásároljanak stúdiókat, mint India, Afrika vagy Dél-Amerika:
"Meg lennék lepve, ha ez nem történne meg. Ismerve a rendelkezésre álló tehetséget és a sokkal hozzáférhetőbb eszközöket [pl. Unreal, Unity]… meglepődnék, ha a következő 3-5 évben nem látnánk számos stúdiót a játékfejlesztés hagyományos központjain kívül."
Matt Booty ehhez azt fűzte hozzá, hogy az említett helyek egyikén lennie kellene egy "néhány száz fős" stúdiójuknak, nem csak külsős munkára vagy támogatásra, hanem az adott piacra szabott blockbusterek fejlesztésére.
"Nagyon is ez a jövőképünk."
- zárta szavait Booty. A következő évek tehát érdekes dolgokat hozhatnak az Xbox háza táján, ami persze a Microsoft felvásárlási lázának tükrében abszolút el is várható.
Az interjúból továbbá az is kiderült, hogy Spencerék szeretnék jobban bevonni az Xbox Cloud Gaminget a játékok korai hozzáféréssel való elérhetővé tételébe, amivel közelebb hoznák egymáshoz a fejlesztőket és a közönséget, vagy akár plusz bevételhez is juttathatnák a készítőket.