A Splinter Cell a Ubisoft egyik sok ideje pihenő szériája, melynek rajongói jobb híján a Blacklist többjátékos módját pörgetik. A gond ezzel csak az, hogy a szerverek nem működnek rendesen, és a kiadó látszólag nem akar foglalkozni ezzel a problémával.
Itt jön be a képbe egy feldühödött rajongó, aki úgy döntött, hogy megvicceli a Ubisoft stábját és a Blacklist közösségét. Felment a játék hivatalos fórumára, és ott egy Ubisoft dolgozó nevét viselve kirakott egy hosszas posztot, amiben tiltással fenyegette a Blacklist szervereire panaszkodó játékosokat.
A posztban a következő volt olvasható:
"Helló, Splinter Cell Blacklist rajongók.
Tudomásomra jutott, hogy sokatok küldött panaszokat a Ubisoft Támogatási Központjába, amiért problémákkal kerültetek szembe a játék szolgáltatásaihoz való csatlakozáskor.
Biztosíthatlak benneteket, hogy tudunk a hibáról. Ugyanakkor a játék korára és a viszonylag inaktív játékostáborra való tekintettel a fejlesztők úgy döntöttek, hogy nem fognak több erőforrást fordítani a hiba kijavítására.
Kérlek benneteket, hogy tartózkodjatok a további, ezzel kapcsolatos kérelmek beküldésétől. Nekem és a csapatomnak semmi beleszólásunk nincs a csapat döntéseibe, és azzal, hogy piszkáljátok a támogatást jól ismert, meg nem oldott problémák bejelentésével, erőforrásokat vesztek el a megoldható problémák kezelése elől.
Mindenki, aki beküld egy jelentést ezzel a problémával kapcsolatban, innentől egy 7 napos tiltásban részesül majd, aminek következtében nem fogtok tudni vásárolni a Ubisoft üzletben, bejelentkezni a Ubisoft weboldalaira, vagy játszani valamit a Ubisoft Connect kliensen keresztül. Offline játékra még így is lesz lehetőségetek. A támogatási osztály nem fogja tudni levenni ezeket a tiltásokat, így ezt ne is kérjétek.
A további kihágásokért végleges tiltás jár majd.
Ezzel együtt mindenki, aki megpróbálja a Ubisoft Connect korábbi verzióit vagy a Uplay keretprogramot használni a probléma megkerülésére, szintén tiltásban részesül majd. A Ubisoft Connect korábbi verziói nem biztonságosak, így további használatuk kockázatot jelenthet a Ubisoft fiókokra, és a Ubisoft egészére nézve.
Köszönjük a megértéseteket az üggyel kapcsolatban."
Hamar kiderült, hogy ezt valójában nem a Ubisoft egyik dolgozója írta, de néhány órán át a közösség elhitte, hogy a kiadó gyakorlatilag megfenyegette őket, amiért panaszkodtak a szolgáltatásukra. A cég kitiltotta a felhasználót, a kommentet pedig törölte.
Bár előfordulnak problémák az AAA játékkiadók körül, egy ilyen fenyegetést nem érdemes komolyan venni. Nagyon kevesen merik meglépni, hogy fenyegetőzzenek a panaszokra válaszul, és az Activision Blizzard balhéja közepette biztos, hogy mindenki nagyon óvatos azzal kapcsolatban, mit és hogyan kommunikál.