Hirdetés

Egész gyorsan helyreállították a Rust szervereit ahhoz képest, hogy szó szerint lángra kaptak

|

Tűz ütött ki abban a szerverparkban, ami a népszerű Rust játékot is támogatta, és bár voltak adatveszteségek, alig 11 óra alatt helyreállt a rend.

Hirdetés

Elég durva éjszakán vannak túl a Rust fejlesztői. A Facepunch munkatársai egy esti szerverleállás során azt hitték, hogy csak valamiféle apróbb meghibásodással kell megbirkózniuk, a játék producere, Alistair McFarlane is abban a tudatban feküdt le aludni, hogy bár van valamiféle gond az európai szerverekkel, de biztosan nem lehet komolyabb a probléma. Nos, a helyzet az, hogy bátran kijelenthetjük, az volt. 

A Rust szerverparkja, illetve az annak otthonául szolgáló épület ugyanis lángra kapott. Még mikor mindez kiderült, a Facepunch fejese továbbra is azt gondolták, hogy nem lehet végzetes a dolog, elvégre az OVH adatközpont értelemszerűen komoly tűzvédelmi rendszerekkel is el van látva. Aztán meglátták az első képeket a lángokról...

Hirdetés

Az egész épület lángokban állt az éjszaka folyamán, a helyi tűzoltók pedig még reggel is bőven az oltással voltak elfoglalva. Nagyjából harminc szerver veszett oda a tűzben, a Facepunch pedig nehéz feladattal nézett szembe. A lehető leggyorsabban új helyet kellett találni a játék szervereinek, ráadásul a Rustot nemrég egy durva DDoS támadás érte, az abból tanultak alapján pedig elég speciális hardvereket kezdtek el használni, magyarul nem felelte meg akármilyen szerver a csapatnak. 

A leégett strasbourgi szerverparkból így át költöztek az OVH lengyel teleépre, ami nagyjából 1000 kilométerre van az eredeti helyszíntől. Értelemszerűen egy ilyen távolságváltás nem optimális az európai felhasználóknak, de gyorsan kellett lépni. Az elkövetkező pár hétben újabb költözés várható egyébként annak érdekében, hogy ideális távolságba kerüljenek a szerverek a játékosoktól. 

Összesen 11 órán át voltak elérhetetlenek a Rust szerverei, ami nagyon gyors helyreállásnak tekinthető a körülményekhez képest. Sajnos a balesetet nem úsztuk meg károk nélkül: több napnyi felhasználói teljesítmény elveszett, de Alistair McFarlane szerint a játékosközösség megérő a Facepunchcsal szemben. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)