Még 2019-ben jelentette be a játékiparban komoly múlttal rendelkező, az utóbbi időszakban a Conan Exiles-zal kitűnő Funcom csapata, hogy egy Dűne-feldolgozással hozná ismét a videojátékok műfajába Frank Herbert világát.
Akkor arról volt szó, hat év alatt három játékot is letesz az asztalra a norvég fejlesztő-kiadó, de az első két évben ebből semmit nem láttunk, és sajnos most is csak a fejlesztés korai szakaszáról számoltak be.
Egy friss sajtóközleményben azt osztotta meg a világgal a stúdió, hogy külső segítségként bevonják a Nukklear csapatát is Dűne játékuk készítésébe. A német közőpontú stúdió más cégeknek is szokott hasonló módon besegíteni, a THQ Nordictól például a The Guild 3 és az új Destroy All Humans! kapcsán is átvették a kezelőfelület felfrissítésének feladatát, ahogy a 2020-as Comanche multiplayer módját is ők készítették.
A stúdió bevonása kapcsán kiemelte a Funcom, hogy a Nukklear tapasztalt a járművekre épülő játékmenet elkészítésében, de a társfejlesztő honlapja szerint ebben az esetben is a UI tökéletesítését kapták meg feladatként, más, a csapatnak kiadott játékelemekről nem szól a sajtóközlemény.
Azt viszont mindkét csapat képviselője kiemelte, hogy cégük számára a nyílt világú túlélőjáték lesz az eddigi legnagyobb léptékű projekt, amiben részt vesznek.
A játék koncepciója akkor lett a korábbinál ambiciózusabb, mikor 2020 elején a Tencent felvásárolta a Funcomot, így minden bizonnyal a korábbinál bővebb anyagi keret áll rendelkezésre az egyelőre cím nélküli Dűne játék elkészítésére.
A projekt marketingjének bizonyára jót tesz a friss mozis feldolgozás is, amit sikeresen indított útjára Denis Villeneuve és csapata, így a folytatása is zöld utat kapott.
Ti tesztek majd egy próbát a játékkal? Annak idején a legendás RTS még megvolt?