Bár a Placebo-hatást alapvetően az orvosi területen fedezték fel és használják, egy új kutatás szerint a játékok esetében is tökéletesen működik. Egy brit egyetem professzora néhány kör Don't Starve-ra hívott meg néhány mit sem sejtő kísérleti alanyt, hogy ezt bebizonyítsa.
Nekik azt mondták, hogy a pályákat teljes véletlenszerűen generáló túlélőjátékhoz egy adaptív mesterséges intelligenciát írtak, ami a második körre már a játékos ügyességéhez igazítja a map nehézségét. Ilyenről persze szó sem volt, és mindkét esetben egy random generált pályán játszottak, viszont amikor a játékélményükről kérdezték őket, feltűnt a kísérlet irányítók által adott információk pszichológiai hatása. "Az adaptív MI egy biztonságosabb környezetbe tett be, és ellátott nyersanyagokkal, pont úgy, ahogy szükségem volt rá" - dicsérte a kísérlet egyik résztvevője a nemlétező rendszert. "Lecsökkenti az időt, ami a pálya felfedezéséhez kell, ami élvezetesebbé teszi a játékot" - értett egyet egy társa.
Hozzájuk hasonlóan senki sem érezte úgy, hogy a játék mindkét esetben ugyanolyan nehéz lett volna, a kísérlet eredményét pedig egy második kör is megerősítette, ahol a negyven jelentkező felének elmondták, hogy a Klei Entertainment játékának módosítatlan változatával játszanak. A játékokban alkalmazott Placebo-hatás egyébként akár veszélyes is lehet. Egy, a területet vizsgáló amerikai kutató szerint ugyanis a játékosok már attól is hajlamosabbak jobban élvezni egy játékot, mert tudják, hogy a piacon megtalálható legújabb változatról van szó.