Rajongók millióinak az álma vált valóra azzal, hogy 2016-ban bemutatkozott az első élőszereplős Warcraft mozifilm Duncan Jones rendezésében. A 439,1 millió dollárt hozó produkciót a Legendary Pictures azonban bukásként könyvelte el, mert igaz, hogy Kínában és több más fontos piacon is nagyot ment, de Észak-Amerikában nem töltötte meg a filmszínházak nézőtereit, miközben rendkívül költséges volt (csak a gyártásra elment 160 millió).
Így hát lezáratlanul maradt a Jones által három felvonásosra tervezett fantasy eposz, amely a kritikusok mellett a nézőket is megosztotta, keményvonalas rajongókat és laikusokat egyaránt. Sokakat - köztük engem is - családbarát megközelítésével, rajzfilmesre tompított, szinte teljesen vérmentes erőszak-ábrázolásával veszített el. És mint az egy interjúból kiderült, Bobby Kotick, az Activision Blizzard akkor vezérigazgatója sem volt elégedett a látottakkal.
Az adaptáció nemcsak az egyik legrosszabb film, amit valaha látott, hanem komoly negatív hatást gyakorolt a World of Warcraft fejlődésére is. Kotick szerint a film hatalmas erőforrásokat vont el a Blizzard fejlesztőitől, ami miatt késtek a kiegészítők és a hibajavítások, ráadásul ez is hozzájárult ahhoz, hogy a legendás dizájner, Chris Metzen 2016-ban távozott a cégtől.
Kotick azt állítja, hogy Metzen személyes kudarcaként élte meg a film bukását, és végül annyira kiégett, hogy inkább egy társasjátékos vállalkozásba kezdett. A CEO-nak úgy kellett könyörögnie, hogy visszatérjen a Blizzardhoz tanácsadóként, a visszatérésekor elégedetlen volt a készülő kiegészítőkkel, és azt javasolta, hogy teljesen dolgozzák át őket. Kotick elmondása alapján ő maga alig beszélt Metzennel a visszatérése után, de elismerte, hogy az utolsó WoW-kiegészítőben Metzen keze nyoma erősen érezhető volt - és szerinte a következő is fantasztikus lesz.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!