A Blizzard azon kivételes fejlesztőcsapatok közé tartozik, akiknek az elkaszált játékai majdnem annyira híresek, mint a valóban megjelent alkotásai. Ezek közé tartozik a Project Nomad nevű taktikai sci-fi játék is, amelynek kudarcáról most újabb érdekességeket tudhattunk meg.
A jelenlegi közhiedelem szerint a Project Nomad azért maradt félbe, mert a World of Warcraft emberigénye felemésztette a fejlesztőcsapatot, viszont nem ez volt az egyetlen projekt, aminek fejlesztőkre volt szüksége. Rob Hueber programozó egy interjúban elárulta, hogy őt pl. a StarCraft miatt rángatták el:
"A Blizzardnál megesik, hogy amelyik projekt nagyon előrehalad, az elvisz embereket más készülő projektekről, ennek következtében pedig bizonyos csapatok szépen elfogynak. Ez nem feltétlenül rossz dolog. Persze ez árt némelyik készülő játéknak, de egy jó cél érdekében."
Ebben az esetben valóban jól sült el a dolog, hiszen a StarCraft hatalmas siker lett, a Project Nomad megmaradt csapattagjai pedig úgy döntöttek, hogy inkább egy EverQuest-szerű, de könnyebben megtanulható játékot szeretnének készíteni, ennek végeredményét mi pedig már csak úgy ismerjük, hogy World of Warcraft.
Az interjú egyébként David L. Craddock készülő könyvéből származik, amely a Stay Awhile and Listen: Book II címet viseli és a Blizzard legnagyobb játékainak történetét meséli el. Craddock jelenleg a Kickstarteren gyűjt pénzt a könyv elkészítéséhez, melyet itt tudtok támogatni, ha érdekel az ötlet.
Ti megnéztétek volna a Project Nomadot, vagy jobban jártunk a World of Warcrafttal?