Nemrég zajlott le a 2022-es D.I.C.E. (Design, Innovate Communicate Entertain) díjátadó, melynek során nemcsak a 2021-es év játékát választották ki, de a Microsoft Gaming vezérigazgatóját, Phil Spencert is megjutalmazták egy életműdíjjal.
Az Xbox divízió 35 éve pályán lévő fejese a kitüntetés átvételekor leginkább a játékiparban jellemző toxikus munkahelyi környezet megváltoztatásának felelősségről beszélt, ami különösen időszerű, hiszen a Microsoft épp a kiterjedt zaklatási és diszkriminációs botrányba keveredett Activision Blizzard King felvásárlásán dolgozik.
A beszéd után Spencer az amerikai IGN-nek is rövid interjút adott, ahol szóba került az egyes platformok rajongói közötti, szűnni nem akaró hadakozás is. A vezető ennek kapcsán üzent a játékosoknak:
"Játsszatok tovább, hallassátok a hangotokat, értsétek meg a kreativitás és a közösség erejét. A másik dolog pedig, amit mondanék, hogy tiszteljük az alkotókat. Szerintem nagyon gyakran előfordul, hogy az alkotásokat egyfajta fegyverként használják a platformok és egyéb dolgok közötti csatákban."
Spencer egyúttal kiemelte azoknak a fontosságát, akik elég bátrak ahhoz, hogy a társaik, az iparág és a játékosok elé tárják a munkájukat, s szerinte a hadakozás helyett inkább ünnepelnünk kéne azt a rengeteg remek címet, ami manapság megjelenik, hiszen ezek képezik a játékipar jövőjét. Szó ami szó, van helye az üzenetnek, hiszen hiába enyhült valamelyest, a szekértábor-szemlélet sajnos továbbra is jelen van a fórumokon.
Nem ez az első alkalom, hogy az Xbox első embere szót emel a konzolháborúzás jelensége ellen: az Xbox Series-generáció premierje után úgy nyilatkozott, hogy ez a viselkedés az egyik legrosszabb dolog a játékiparban. Spencer emellett gyakran igyekszik a "nép nyelvén" szólni, korábban például a klasszikus játékok megmentéséről és a legális emuláció kívánatosságáról is beszélt.