Tartozom egy vallomással: míg élek, haragudni fogok az izlandi CCP-re, amiért hosszú éveken keresztül hagyta parlagon heverni a World of Darkness licencet, ugyanakkor kénytelen vagyok elismerni, hogy amit az EVE Online-nal művelt, a maga nemében egyedülálló. Tény, hogy akadnak nála jóval populárisabb MMO-k is, de ok nélkül nem bolondulnának érte rajongói már 17 kerek éve. Ha őket faggatnám erről, valószínűleg már nem kikapcsolódásként vagy hobbiként aposztrofálnák a játékkal töltött időt, hanem életformaként. És ha egy alkotás körül ennyire kitartó és elhivatott közösség formálódik, abból nagy dolgok születhetnek.
Tegnap rajtolt el az EVE Online-on belül, a Triglavian Invasion utolsó fejezete, így végre pontot tehetnek a játékosok a majd' egy éve húzódó esemény végére, és leszámolhatnak a velük izmozó betolakodókkal. A fejlesztők igyekeztek a Triglavian frakcióval kapcsolatos információkat a lehető legtovább titokban tartani, de nem számoltak azzal, hogy a felhasználók egy különösen elszánt csoportját tömörítő Arataka Research Consortium aprólékos munkával, elemzéssel és dedukcióval szinte mindent kiderít az új ellenségről.
A csoport beszámolója, amit közzétett az aktuális galaktikus fenyegetésről, annyira annyira alapos volt, hogy a CCP attól tartott, belső forrásból származnak az értesülések, magyarán valamelyik munkatárs szivárogtatott.
A tegnapi digitális EVE Fanfest során a fejlesztők a konzorcium által készített jelentés, a Triglavian Primer negyedik kiadásából idézték például azt a részt, miszerint az invázióra készülő erők azokat a rendszereket részesítik előnyben, amelyek csillaga még fiatal (az ilyen arról ismerszik meg, hogy kék fénnyel ragyog). Erre támaszkodva állította fel a védelmet a megfelelő helyeken az EDENCOM szervezet, amelyhez csatlakozhatnak mindazon játékosok, akik kivennék részüket a harcból.
Sæmundur Hermannsson vezető márkamenedzser beismerte, hogy még sosem látott ennyire lenyűgöző munkát a közösségtől, mint az Arataka beszámolója. Bergur Finnbogason kreatív rendező szintén elismeréssel beszélt a játékosokról.
"Nagyon durva, amikor először láttam, szünetet kellett tartanom és elgondolkodnom. Nem voltam biztos benne, hogy valaki közülünk nem szivárogtatott-e. Azt kell mondanom, kevés okosabb ember létezik az EVE Online játékosainál. Persze, sokan viselnek alufólia sisakot, gyakori a háborúskodás és egymás hátba szúrása, de amikor összefognak ezek a kiemelkedően okos egyének, abból olyasmi születik, mint most. Egyszerűen lenyűgöző kutatómunka, szerintem publikálni kellene. Tény, hogy felhasználók számát tekintve nem az EVE Online a világ legnépszerűbb játéka, de a közösségünk szenvedélye és elkötelezettsége példátlan."
Ti játszotok még az EVE Online-nal?