Hirdetés

Az EA már nem olyan biztos benne, hogy az NFT-k jelentik a játékok jövőjét

|

Andrew Wilson, az Electronic Arts ügyvezetője a korábbinál visszafogottabban nyilatkozott az NFT-k fontosságáról.

Hirdetés

Az idei év egyik legmeghatározóbb trendje lehet, hogy az egyes stúdiók és kiadók hogyan állnak az NFT-k kérdéséhez. A Konami például már most rengeteget keresett a technológiával, de a hype egyik kulcsszavának számító play-to-earn (játssz és keress) nemrég egy méretes botrányt hozott.

Az Electronic Artstól korábbi nyilatkozatuk alapján azt vártuk, hogy páros lábbal szállnak majd be az digitális gyűjtögetnivalók gyártásába, de úgy tűnik, néhány hónap alatt is csökkent a vezetőség lelkesedése a témával kapcsolatban.

Hirdetés

Andrew Wilson novemberben igyekezett arról biztosítani az EA befektetőit, hogy a kiadó mindent megtesz annak érdekében, hogy az NFT-k integrációja tekintetében az élmezőnyben legyen. Ehhez képest a legutóbbi pénzügyi beszámoló ismertetése közben már sokkal kevésbé egyértelműen fogalmazott a blockchain és a kriptovaluták videojátékos felhasználásait illetően.

Az ügyvezető szerint az NFT technológia kicsit hasonlít a 3D-s kijelzőkére, vagy a virtuális valóságra, amik egykor sok külső érdeklődést és befektetést irányítottak a játékipar felé, de utólag kiderült, nem formálták azt át alapvetően. Emellett kiemelte, hogy a gyűjthetőség (amiben kulcsfontosságú tényezők a ritkaság, a minőség, az egyediség, és az érzékelt érték) már az NFT-k előtt is fontos volt a játékiparban.

Ezért Wilson úgy érzi, hogy a gyűjthető játékbeli dolgok természete valamelyest változni fog, csak nehéz előre megmondani, hogyan.

"Úgy hiszem, a gyűjthetőség továbbra is fontos része lesz az iparágunknak a játékokban és élményekben, amiket a játékosainknak ajánlunk. Hogy ez az NFT-k és a blockchain keretein belül foglal-e helyet, az még nem egyértelmű. És mi úgy gondolkodunk erről, hogy azt tartjuk szem előtt, hogy a lehető legjobb élményt szeretnénk nyújtani a játékosoknak, úgyhogy ezt az idő múlásával kiértékeljük. De jelenleg ez nem egy olyan témakör, ami kiemelt fontosságú nálunk."

Ebből az szűrhető le, hogy az EA-nél nem hagyják figyelmen kívül, hogy a fejlesztők mellett a játékosok részéről is sokkal nagyobbnak tűnik az ellenállás a játékbeli NFT-kkel szemben, mint a gyűjthető ingame cuccok más formái esetében. Ennek kapcsán a formálódó piacra belépni készülő Troy Baker mellett visszavonulót fújtak a S.T.A.L.K.E.R 2 és a Worms-széria alkotói is.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A kriptovalutákhoz kapcsolódó technológiával kapcsolatos ellenérzések mögött látszólag az áll, hogy még egyik kezdeményezés sem tudott rámutatni, milyen értéket tudna nyújtani a vásárlóinak, ami a technológia nélkül ne lenne lehetséges. Emellett bizonyára sokan aggódnak, hogy az NFT-k rendkívül költségessé tehetnek egy-egy játékot, ahogy a blokklánc működtetésének energiaigénye sem elhanyagolható faktor. Ennek ellenére sok kiadó látja úgy, hogy muszáj foglalkozniuk a technológiával, közülük egyelőre talán a Ubisoft a legaktívabb és legharciasabb.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)