Még egy év sem telt el a BioShock színre lépése óta, amikor is az eladásokkal és a kritikai fogadtatással roppant elégedett Take-Two bejelentette, hogy egyezséget a Universal Studiosszal a sztoriban és hangulatban is erős belső nézetes lövölde megfilmesítéséről. A megállapodás értelmében Gore Verbinski (A Karib-tenger kalózai) foglalt volna helyet a rendezői székben, hogy aztán John Logan (Gladiátor) szkriptjéből látványos filmet forgasson.
Akkor még 2010-es bemutatóval kalkuláltak, ám a 200 milliós büdzsé és a produkció korhatáros jellege (R-besorolást céloztak meg) elbizonytalanította a Universalt. Addig-addig tolódott a projekt, hogy Verbinski kiszállt. Egy időben Juan Carlos Fresnadillóval (28 héttel később) tervezték helyettesíteni, de abból sem lett semmi, ahogy a Universal olcsóbban kivitelezhető, másik rendezővel megvalósítandó elképzeléséből sem, amire a franchise atyja, Ken Levin mondott határozottan nemet.
Ezt követően bő egy évtizedig síri csend honolt a BioShock film körül, mígnem 2022 februárjában kiderült, hogy a Take-Two a Vertigo Entertainmenttel és a Netflixszel összefogva támasztja fel a projektet. Rendezőnek Francis Lawrence-t (Legenda vagyok), forgatókönyvírónak Michael Greent (Logan, Szárnyas fejvadász 2049) választották, ők kapták tehát feladatul, hogy lefektessék egy új filmes univerzum alapjait.
A nagyszabású tervek azonban időközben jóval szerényebbé váltak, ugyanis a vállalkozás fő finanszírozójaként a Netflix éppúgy a büdzsé visszavágása mellett döntött, mint korábban a Universal - írja a Deadline. Ennek következtében a film jóval kisebb lélegzetű lesz a tervezettnél, személyes perspektívából ismertetve meg a nézővel a vízalatti disztópia történetet, és nem olyan grandiózus, mint ahogy eredetileg elképzelték - árulta el Roy Lee producer a San Diego Comic-Conon egy panelbeszélgetés résztvevőjeként.
Érdemes megjegyezni, hogy a költségvetés megkurtítására nem a BioShockba vetett bizalom megingása miatt kerül sor, hanem azért, mert vezetőváltás történt a streamingszolgáltatónál. A filmekért felelős Scott Stubert váltó Dan Lin elődjével ellentétben szorosabban markolja a pénzeszsák száját, és nem szeretné, hogy a jövőben elszálljanak a kiadások. Az már persze más kérdés, hogy Rapture art deco pompájából mennyi jön így majd át a képernyőn.