A San Franciscóban megrendezett Game Developers Conference-en az Assassin's Creed széria élén álló Jean Guesdon izgalmas részleteket árult el a sorozat készítéséről. Guesdon rávilágított, hogy a folyamatosan érkező Assassin's Creed játékok mögött több fő fejlesztőcsapat állt az évek során, ezzel pedig egy teljesen új trend alapjait fektette le a Ubisoft. Korábban is volt már rá példa, hogy több csapat együttes erővel fejlesztett egy játékot, de egy franchise epizódjainak szétosztása a belső csapatok között hatalmas újításnak számított.
Természetesen ma már az Activision is ilyen módszerrel szállítja az új Call of Duty részeket, de a 2007-ben indult Assassin's Creed franchise legalább ugyanennyire úttörő volt. A GDC-n több érdekes ábrát is megvillantottak, amelyek teljes betekintést engednek az egyes AC játékok fejlesztési időszakaiba. Az alábbi képen például jól látszik, hogy az Assassin's Creed II és a Brotherhood fejlesztését is alapvetően a Ubisoft Montreal végezte, de a Ubisoft Singapore is besegített nekik. Időközben azonban egy másik montreali csapat belefogott a harmadik részbe, 2010-ben pedig teljes kapacitását erre a játékra fordította a szingapúri stúdió is. Mindeközben az eredeti montreali team már elkezdte kalapálni az Assassin's Creed Unityt, még a Black Flag munkálatainak megkezdése előtt. Bizony, már 2010-ben dolgoztak az ambiciózus, ám végül mérsékelt sikereket elérő (próbáltam finoman fogalmazni) játékon. Szintén nagyon izgalmas az a tény, hogy az Origins és a Syndicate fejlesztése egyszerre indult, még 2013-ban.
Engedjetek meg még egy gyors tippet az ábrával kapcsolatban: az egyes és kettes számú montreali csapat, illetve az egyes szingapúri stúdió és a Ubisoft Quebec neve mellett évek óta nem láthatunk új AC játékot. Azt tudjuk, hogy a Ubisoft Singapore nagy része most a Skull & Boneson dolgozik, de valószínűleg több csapat jelenleg is olyan AC részeket fejlesztet, amiket még nem jelentett be a Ubisoft.
Jean Guesdon az Origins példáján keresztül arra is kitért, hogyan oszlanak meg a feladatok az egyes fejlesztőcsapatok között. A Ubisoft Sofia, a Ubisoft Bucharest és a Ubisoft Singapore feladatköreit mutatja be ez a kép. Az ő munkájuk nélkül nem lehetett volna olyan kiváló játék az Assassin's Creed Origins.
A fentiek alapján talán kicsit jobban érthetővé válik a játékfejlesztés komplex világa, és mindenki egy picivel közelebbi képet kaphat arról, hány év munkája és mennyi fejlesztőcsapat energiája szükséges ahhoz, hogy kedvenc videojátékaink elkészülhessenek.