Ma délelőtt számoltunk be róla, hogy az Amazon egy nagyon érdekes megoldással gyorsítja majd meg a házhozszállításokat 2015-ben. Maga a cég is bevallotta, hogy elég sok még az elintézésre váró dolog a projekttel kapcsolatban, de az is lehet, hogy az egész csak egy marketingfogás volt - erre hívta fel figyelmünket az SFPortal.hu.
Azért is érdekes a helyzet, mert az ezt a problémát feszegető cikket a Business Insider magazin írta meg, ami szintén Bezos tulajdonában van. A lap szerint a drónokkal egyelőre elég körülményes lenne dolgozni, ugyanis az amerikai légi hatóság 2020 előtt nem valószínű, hogy ezt csak úgy megengedné, mert ha esetleg egy alacsonyabban szálló géphez túl közel repülne, az sok ember halálát okozná. Ezek a drónok túl kicsik ahhoz, hogy egy gép radarja időben érzékelje őket, volt már hasonló eset - ami szerencsére nem végződött tragédiával - és a magazin is erre hivatkozik.
Könnyen lehet viszont, hogy az egész csak egy végtelenül ügyes PR fogás volt. A Cyber Monday (ami Amerikában hasonló a Black Friday-hez, csak a digitális boltok csinálják, és hétfőn) nagyon komoly forgalmat termel az internetes áruházaknak, ezért nyilván az Amazonnak is jól jön ilyenkor egy kis hírverés. És azt most meg is kapták.
A 60 Minutesben legalább 15 percen keresztül volt szó a PrimeAirről, ami lényegében ingyen reklám volt az Amazon számára. Ebben a műsoridőben 30 másodpercért is 100 000 dollárt kérnek el, úgyhogy elég szép pénzt fogtak ezen, nem beszélve arról, hogy az interneten szinte mindenki foglalkozott a témával, és a videót is milliók osztották meg.
Kíváncsian várjuk a fejleményeket és valahol azt reméljük, hogy nem csak egy (zseniális) PR maszlagról van szó. Ti mit gondoltok?