Egy hét múlva indul az HBO Maxon a The Last of Us élőszereplős adaptációja. A játékvilág izgatottan várja, hogy mi lesz az egyik kedvencének sorsa, de egyelőre mindenki bízik Neil Druckmann munkájában, aki a játékok írója és rendezője, valamint a sorozat vezető producere.
Az első szezonban az alkotók az első játék cselekményét fogják képernyőre vinni, így nagyrészt minden alkotóelem készen került a stáb kezébe. A médium lecserélése azonban fontos változásokat tesz indokolttá.
A GameSpotnak, a TV Guide-nak és a Metacriticnek adott interjújában Neil főleg az eredeti műtől való elszakadásról és saját szabályairól beszélt.
"Vannak dolgok a játékban, ami egyszerűen nem működik egy sorozatban. A The Last of Us sokszor arról szól, hogy behúzzuk a játékost a világba, és lehetővé tegyük neki, hogy felfedezze a világot és a karakter helyébe lépjen. Ha a sorozatot úgy filmeznénk, ahogy a játék kamerája van beállítva, akkor az nagyon gyorsan unalmassá válna, és az erőszak ellaposodna. Ez nem történik meg a játékban, annak mechanikáinak köszönhetően."
Neil érvelése vitathatatlan, viszont ez új kihívások elé állította a csapatot. Ha a kamera nem csak követi a karaktereket egyik helyszínről a másikra, akkor új dolgokat kell mutatniuk, melyek sztoriátírásokat tesznek indokolttá.
A sorozat rendezője, Craig Mazin elmesélte, hogy a változtatásokkal kapcsolatos tárgyalások folytonos csaták voltak.
"Neil mindig azt mondta, hogy 'bármit megváltoztathatunk, de megkell beszélnünk, hogy miért'. Ha nem volt jó ok erre, akkor hagynunk kellett, ahogy volt. Voltak azonban helyzetek, amikor felhívtam Neilt, hogy 'mit szólnál ehhez" és azt a választ kaptam, hogy 'hát a játékban is ezt kellett volna csinálnunk'."
Neil Druckmann volt Ellie és Joel atyja, így ha valaki, akkor ő pontosan tudja, hogy mitől lesz jobb vagy rosszabb az eredeti sztorija. Kíváncsiak leszünk rá, hogy mik lesznek azok a változások, melyektől még Neil is fellelkesült.